Viñals (vicepresidenta CCM): “Haurem de lluitar per la gratuïtat de la C-32, tot i ser una via hiperpagada”
La vicepresidenta del Consell Comarcal del Maresme, Carme Viñals (ERC), ha desgranat quins són els objectius del Pla de Mobilitat Sostenible del territori, al fil de la petició que ha fet aquesta setmana la Coordinadora Preservem el Maresme. El seu portaveu, Antoni Esteban, reclamava unitat política i territorial a l’hora d’exigir inversions en les infraestructures de comunicació per corregir l’important greuge comparatiu que es pateix respecte altres zones del país.
Els objectius de mobilitat del Maresme passen per dibuixar un mapa d’infraestructures sostenible, incentivar el transport públic i derivar cap a la C-32 part del volum de trànsit de l’NII, perquè es pugui integrar a la trama urbana dels municipis per on discorre. Això passa inevitablement perquè es compleixin els terminis de l’actual concessió, que acaba el 2021.
La portaveu del govern comarcal, Maite Viñals, ha reconegut que no les tenen totes i s’emplaça a “lluitar políticament” des del Maresme perquè no es perpetuïn els peatges.
En principi la concessió acaba el 2021, i aquesta és la realitat, però hi havia terminis anteriors i pel que sigui s’ha allargat. Tinc la fe, els documents hi són i s’acaba el 21, ara bé, què ens trobarem quan s’apropi el moment i seiem? Serà on haurem de lluitar per la gratuïtat d’una via hiperpagada.
Vinyals ha celebrat que l’Autoritat del Transport Metropolità hagi rectificat i en les últimes hores hagi anunciat un nou títol integrat, multipersonal i de 8 viatges, amb el que es vol atendre les demandes de grups de viatges o famílies. Amb tot, alerta que l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions pot incrementar l’ús del transport ferroviari en una línia -l’R1 Nord- que ja està sobresaturada.
Tenim una línia de tren que és la mes utilitzada de la pensínsula, que precisament el RACC ha alertat que a primera hora supera el 100% de la seva capacitat, per tant la nostra obligació és reclamar a l’Estat el traspàs efectiu amb el pressupost que correspongui per posar-la en solfa. A més, perquè el Maresme és una comarca en general castigada, però hi ha zones que encara més.
Ha fet referència al servei que Rodalies presta als municipis del nord de la comarca, amb menys freqüència de pas i trens més curts.
Viñals sobre la proposta d’En Comú Guanyem: “Ens l’hem de mirar, però la lògica diu que sí”
La portaveu del govern del CCM ha lamentat que el grup d’ECG hagués registrat la proposta d’acord sobre mobilitat l’endemà de la reunió de la comissió específica, sense haver-ho comunicat.
Maite Viñals ha evitat avançar el posicionament dels partits del govern.
La lògica diu que sí, però no he vist la moció. Suposo que els representants de la Comissió de Mobilitat s’ho estan mirant per informar-nos.