Un mural artístic per millorar l’estètica urbana de l’aparcament del Mercat
El Govern Municipal ha iniciat els treballs per aconseguir la millora estètica urbana de la carretera N-II al seu pas per Calella. És una de les accions contemplades en el Pla d’atracció econòmica de l’anomenat Eix Sant Jaume i que se centra en les façanes mitgeres que rodegen l’aparcament a l’aire lliure del Mercat, utilitzades ara com a espais per a la publicitat. L’executiu local ha mantingut unes primeres converses amb els propietaris dels immobles per informar-los de la voluntat municipal de decorar les parets amb un mural d’aparença real. El consistori en finançarà l’actuació.
L’impuls de l’eix Sant Jaume –la denominació que pren la carretera N-II en discórrer per Calella– passa per la seva millora estètica. Així ho apunta el pla d’atracció econòmica del sector que defineix onze propostes d’actuació plantejades amb l’objectiu d’afavorir la implantació de noves empreses.
Un document ambiciós, que incideix en qüestions com l’alineació dels vials laterals del carrer, al llarg dels gairebé dos quilòmetres de longitud, la creació d’un centre d’emprenedoria a l’edifici Parkinsol o la dinamització del Parc Dalmau.
En qüestions de paisatge urbà, una de les idees aportades és la millora de les parets que donen a l’aparcament a l’aire lliure del Mercat, un dels punts més concorreguts de la ciutat per la seva capacitat de places per a l’estacionament de vehicles. Consisteix en l’endreça estètica de les façanes que ara s’utilitzen com a espai per a la publicitat.
La proposta assumida pel Govern Municipal ja ha estat comunicada a alguns dels propietaris, a qui se’ls ha explicat que l’ajuntament en costejarà la intervenció. “En tractar-se d’un pla per a la ciutat, el cost anirà a càrrec del pressupost municipal”, ha argumentat el tinent d’Alcaldia Josep Torres, responsable de l’àrea d’Observatori de ciutat. “Plantegem un tipus de mural que representi façanes, com ja hi ha en d’altres ciutats com Barcelona. Es tracta d’embellir l’espai sense fer cap actuació dura ni agressiva”, ha afegit Torres.
S’ha fet l’encàrrec del disseny a l’artista urbà Bre, qui va participar en el concurs de grafits en persianes de locals comercials del carrer Jovara.
L’execució de la proposta passarà per la formalització d’un conveni amb els propietaris dels immobles, amb qui Torres confia en l’entesa, i la conseqüent retirada dels cartells publicitaris existents. “Ningú va demanar permís per col·locar-los; de fet, el Pla d’Urbanisme no ho permet. Diríem que són uns cartells que estan en fals”, ha afirmat el tinent d’Alcaldia d’Observatori de ciutat, qui recalca que la voluntat del Govern és substituir-los per elements atractius que mostrin “la idea de ciutat que Calella vol ser: neta, endreçada i artística”.
El tinent d’Alcaldia Torres ha precisat que la rehabilitació de l’edifici de can Saleta, conegut com l’Hostal Vell, forma part també del conjunt de propostes d’acció que recull el document i que, en aquest cas, el projecte ja està en marxa.
El proper pas anirà dirigit a la promoció dels locals comercials ubicats al peu de la carretera, de grans dimensions i idonis per als empresaris i emprenedors que vulguin instal·lar el seu negoci a Calella. S’està als inicis de l’elaboració d’un pla de comunicació en el qual s’incidirà en la situació estratègica dels recintes.