Trànsit aposta per millorar la senyalització de les carreteres per protegir als ciclistes

Amb el doble l’atropellament mortal de diumenge a Castellbisbal, ja són sis els cicles que aquest any han perdut la vida a les carreteres catalanes atropellats per vehicles. Amb l’objectiu de continuar protegint la vida dels més vulnerables sobre l’asfalt, el director general de Trànsit ha anunciat la instal·lació de senyalització intel·ligent a les vies més utilitzades per ciclistes per prevenir accidents. Per la seva part, des de la Federació Catalana de Ciclisme es fa una crida a conscienciar a la població i recorden que la bicicleta és un vehicle més amb el mateixos drets que un cotxe.

Ramon Lamiel avançava ahir que la Generalitat ja està parlant amb els titulars de les vies, especialment les Diputacions, per poder aplicar aquesta tecnologia i control de velocitat a les vies on comparteixen mobilitat els col·lectius vulnerables i vehicles. Les noves senyalitzacions s’activaran quan detectin que hi ha ciclistes i indicarà l’obligació de reduir la velocitat. Pel que fa a les ubicacions on es posaran els primer aparells, Lamiel assegurava que serà en un o dos túnels que encara no tenen triats.

A les vies les hem de dotar de seguretat amb tecnologia i control de velocitat. Sobretot en aquelles on es comparteix mobilitat entre vehicles petits i motoritzats o pesants. Tenim una idea que ja hem traslladat als titulars de les vies que és aquesta senyalització intel·ligent quan hi ha vulnerables a la carretera, és a dir ciclistes, on es demanarà reducció de velocitat. Ho començarem aplicar en alguns túnels i ens agradaria construir rutes segures amb aquesta tecnologia.

Des del 2019 hi ha hagut 28 víctimes, totes, menys una, provocades per la col·lisió amb un altre vehicle. És per això que des de la Federació de Catalana de Ciclisme fan una crida a conscienciar a la població amb més campanyes de prevenció. Malgrat això, també destaquen que el perfil de conductor implicat sol ser sempre el mateix.

La bicicleta és un vehicle més que té tot el dret per anar per qualsevol carretera respectant, evidentment, els senyals i normes de trànsit. El que passa és que ens sentim impotents, perquè som els més indefensos i els que més rebem en accidents, molts cops, provocats per negligències.

En el cas de Castellbisbal, el conductor de 41 anys i amb antecedents per delictes de trànsit, va envair el carril contrari i va envestir el grup, format per vuit ciclistes, abans de fugir sense atendre les víctimes ni avisar a Emergències.

Sigui com sigui, ciclistes, motoristes i vianants són les víctimes més freqüents dels sinistres amb fugida. Només l’any passat, a les carreteres catalanes es van registrar 146 accidents amb fugida. El 2019, el Congrés dels Diputats va modificar la llei i va tipificar com a nou delicte penal l’abandonament en accidents de trànsit.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.