[AMPLIACIÓ] Territori reforça la línia de bus que enllaça Calella i Barcelona

Des d’avui, la línia de bus que connecta l’Alt Maresme amb Barcelona compta amb vuit nous viatges en hora punta. Són quatre amb sortida des de Pineda de Mar i quatre més des de Barcelona. Territori ha reforçat el servei i ha decidit ajustar-ne els horaris a la demanda després que ho hagin demanat els ajuntaments de la zona, que consideren que el servei del 618 es quedava curt. Ara, entre les set i les vuit del matí, tots els dies feiners entre dilluns i divendres, hi ha tres expedicions que surten de la parada de Pineda de Mar. L’Ajuntament de Calella ha celebrat la decisió, posant de relleu que arriba després que s’hagin estat reclamant les millores del servei de transport per carretera en diverses ocasions, i no només per aquesta línia. En aquest sentit, exposa que caldria incrementar la freqüència dels busos que arriben a l’aeroport del Prat, sobretot en temporada alta d’estiu; però també als de l’hospital o el nocturn: el primer surt de Barcelona dues hores després de l’últim tren de Rodalies. A més, demana un bus directe de Calella fins a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Avui s’han estrenat els nous horaris de la línia 618 de bus interurbà que connecta l’Alt Maresme amb Barcelona, amb parades a Pineda de Mar, Calella i Sant Pol de Mar. El Departament de Territori ha pres la decisió d’ampliar el servei a un total de 14 expedicions per sentit, de dilluns a divendres feiners, per cobrir la demanda que hi ha en hores punta. L’última sortida des de Barcelona serà a les 21.05h, una hora més tard que fins ara.
Aquest és el nou horari del servei del 618 (cliqueu sobre la imatge per descarregar-vos el document adjunt):
Les noves sortides des de Pineda de Mar seran a les 7.15h, 7.45h, 13.15h i 16.00h; i de Barcelona, a les 8.45h, 9.55h, 14.25h i 17.20h. Amb aquestes incorporacions, la línia 618 disposarà de tres expedicions que sortiran de Pineda de Mar entre les set i les vuit del matí.
Un dels arguments que s’exposen des del Departament de Territori per ampliar el servei de la línia 618 és atendre “l’alta demanda” que s’ha registrat en els últims anys amb el “transvasament de viatgers del tren”. L’any 2024, la línia 618 va registrar un total de 95.000 viatgers, el que suposa un increment del 53% del nombre d’usuaris respecte l’any anterior, quan se’n va comptabilitzar 62.000.
El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Calella, Soufian Laroussi, ha celebrat la decisió de Territori fruït de la pressió dels ajuntaments de l’Alt Maresme que consideren que el servei es quedava molt curt.
Vam fer arribar les demandes al Departament de Territori, des de l’Ajuntament però també via a Consell Comarcal i amb les gestions s’han escoltat i les han pogut observar posant en marxa aquesta nova freqüència de pas.
Des de Calella, es constata la necessitat de reforçar l’R1, tant pel que fa la freqüència dels trens com evitant les incidències que, a diari, afecten a la mobilitat de molts ciutadans. L’Ajuntament de Calella ha emès un comunicat en què llista la resta de reivindicacions des de la ciutat en matèria de mobilitat i sobre el transport públic per carretera.
Línia 691 (Calella – Pineda de Mar): més freqüència de busos entre setmana i els caps de setmana, per donar cobertura a estudiants, usuaris de l’Hospital Sant Jaume de Calella i residents de fora del nucli urbà.
Línia 603 (Aeroport del Prat – Barcelona – Maresme – Blanes): més freqüència de busos en temporada alta d’estiu atenent al volum de turistes que visiten les poblacions de la costa.
Línia 622-625 (Hospital de Calella – Pineda de Mar – Santa Susanna – Malgrat de Mar – Palafolls – Tordera – Hospital de Blanes): millorar la connectivitat de les poblacions de l’Alt Maresme amb els dos hospitals comarcals de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, especialment durant es caps de setmana, quan hi ha una freqüència molt baixa.
Línia N82 (Barcelona – Calella – Pineda de Mar – Santa Susanna – Malgrat de Mar): avançar l’inici del primer servei des de Barcelona, que ara és a les 00.15h, quan han passat gairebé dues hores des que ha sortit el primer tren de Rodalies cap a Calella.
A més, l’Ajuntament de Calella reclama a Territori que s’obri un directe entre Calella i la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona). Ara només n’hi ha una que connecta des de Mataró, que segons Laroussi, no és suficient per cobrir la demanda de l’Alt Maresme.
Ara només hi ha un bus que surt de Mataró, sempre surt col·lapsat i els alumnes de l’Alt Maresme no tenen altra opció que agafar el tren, que suposa dues hores d’anada i dues de tornada. Creiem que s’hauria de buscar una solució per a tots els estudiants de l’Alt Maresme.
“Amb aquest govern, tot i que porta poc temps, s’estan veient algunes solucions al tema del transport. Estem satisfets per haver aconseguit les millores d’aquesta línia, però seguirem picant pedra i col·laborant amb el Departament”, ha conclòs Laroussi.