Territori preveu dues noves rotondes a la carretera N-II
La rotonda que el Departament de Territori dibuixa a la intersecció de l’N-II amb el vial de sortida de la C-32, dins el terme municipal de Calella, no afectarà l’edifici Citroën. El plenari va aprovar la setmana passada, i per unanimitat, desfer la modificació urbanística que s’havia promogut per compensar en alçada – permetent aixecar més pisos – una possible pèrdua de superfície. L’alcalde Marc Buch ha explicat a Ràdio Calella TV que aquesta setmana s’informarà als grups polítics municipals de la proposta de pacificació de la carretera N-II, que no s’ha tancat com projecte definitiu i encara no té calendari.
La propietat de l’edifici Citroën, al costat del vial de sortida de la C-32, no haurà de cedir gratuïtament terrenys per fer possible la construcció de la rotonda que hi haurà a la intersecció amb l’N-II. En un primer moment, quan sí es contemplava l’afectació, s’havia previst compensar-ho permetent augmentar la volumetria de la finca. És a dir, que urbanísticament es pogués aixecar-hi més pisos.
Ara, la proposta de pacificació de la carretera ho corregeix, i així també s’ha volgut traslladar al planejament urbanístic municipal, tal com ha exposat l’alcalde Marc Buch.
La Generalitat ha fet una proposta on encaixa la rotonda sense haver de fer cessions de terrenys, i nosaltres ho acceptem perquè així podem agilitzar-ne la construcció i tampoc volíem tenir més volumetria en aquesta zona.
Buch ha avançat una reunió amb els diferents grups polítics municipals per traslladar-los el contingut de la proposta del Departament de Territori sobre la pacificació de la carretera, que preveu un segon giratori al seu pas per Calella. En aquest cas, per millorar la mobilitat que es generarà a partir de l’ampliació de l’Hospital Sant Jaume de Calella.
El projecte de pacificació de la carretera N-II avança a ritmes desiguals al llarg de la comarca. Al Baix Maresme, bona part de les actuacions estan definides i concretades en el calendari, també amb un pressupost acotat; però a l’Alt Maresme, per l’orografia del terreny, encara no s’ha tancat ni el com ni el quan.
A banda del traçat del carril bici, que ha de transcórrer en paral·lel a la carretera; una de les actuacions més controvertides és l’obertura de nous vials que descongestionin el trànsit i el condueixin cap a l’autopista C-32, aprofitant que ara és gratuïta. A Calella, Territori la situava a la banda sud i passant pel Torrent del Raig. La notícia ha topat amb l’oposició d’entitats vinculades al medi ambient i a la protecció del territori, que denuncien la destrucció del corredor biològic. L’Ajuntament de Calella ha requerit més informació sobre l’impacte ambiental d’una futura infraestructura de comunicació per prendre posicionament, mentre recorda que el planejament urbanístic local ja recull una vialitat que podria ser alternativa més agressiva.
A l’espera que es reforci la seguretat de la sortida de la C-32
L’accident de trànsit causat per la irrupció d’un senglar a la via, el febrer del 2023, en el qual hi va morir un jove professor de Pineda de Mar, va posar en evidència les mancances del tram viari que connecta la carretera N-II i la C-32. El vial de sortida de l’autopista s’ha convertit en una zona de pas habitual d’aquests animals, que baixen de zones boscoses buscant aliments.
Aquest sinistre va fer sortir als alcaldes de Calella i Pineda de Mar demanant a Carreteres de la Generalitat una actuació imminent per reforçar-ne la seguretat. Explica Marc Buch que encara no han obtingut resposta.
No només per la presència de senglars. És un enllaç que no té il·luminació, els cotxes van molt ràpid, i té una incorporació a l’esquerra que és molt perillosa. Fins a dues vegades, amb l’alcalde Xavier Amor, hem fet la petició perquè se’n reforci la seguretat, amb el silenci per resposta. Hem demanat el tancat del vial, més il·luminació i reforçar el ferm, mesures que garanteixin la seguretat dels vehicles.
Consultat per Ràdio Calella TV, Carreteres va anunciar que en aquest tram de la sortida 122 s’hi duria a terme una prova pilot per evitar el pas de senglars i cabirols mitjançant la instal·lació dels anomenats passos canadencs. Això va ser el passat mes de febrer i encara no hi ha calendari.