Tejada: “Els governs no han fet una aposta real pel comerç local”
La despesa municipal per a la instal·lació de la carpa on s’està celebrant l’Oktoberfest ha suscitat la crítica del portaveu de Calella en Comú Podem, que posa aquest esdeveniment com a exemple de l’aposta que s’ha estat fent des del consistori amb productes que – segons assenyala – tenen poc retorn a l’economia municipal. En una entrevista al programa La CIUTAT, Sebastián Tejada considera que cal canviar l’estratègia municipal i acompanyar a l’empresariat tant turístic com comercial cap a una oferta de més qualitat i competitiva, que sigui més rendible.
Sebastián Tejada (CECP) ha fet referència a l’Oktoberfest o esdeveniments com el Canta el Mar, que se celebra aquest cap de setmana.
Hem de buscar productes turístics que no suposin una implicació econòmica forta de l’Ajuntament i tinguin un retorn més elevat. En general, cedim la gestió dels esdeveniments a un operador turístic que disposa de la ciutat en condicions extremadament favorable i un retorn baix. Hem de buscar un altre tipus de producte que atregui gent amb més capacitat de despesa, que deixin despesa i activitat durant la resta de l’any.
Sobre l’IRONMAN, el portaveu de Calella en Comú Podem veu amb bons ulls en canvi i que s’incorpori la denominació de la marca turística local. Amb tot, recalca l’impacte que pot comportar la pèrdua de la prova de mitja distància, de cara a l’any vinent.
Perdrem impacte, i espero que l’estudi ho inclogui. És important que hi hagi bona publicitat, però més que s’aprofiti el potencial que genera IRONMAN, cosa que no està passant. Al conveni amb IRONMAN s’indica que l’empresa es compromet a assegurar un retorn d’entre 12 i 22 milions d’euros, l’equivalent al pressupost municipal. Bé, necessitem aterrar i posar realisme en la gestió, i dir les coses pel seu nom.
Tejada feia referència a l’estudi que el tinent d’Alcaldia d’Esports, Manel Vicente, va anunciar a Ràdio Calella TV que es farà per avaluar l’impacte del triatló internacional en l’economia local.
A nivell comercial, posa en qüestió les polítiques que s’han fet en els últims anys a Calella, que considera no han estat les encertades.
Fins que segueixo l’activitat de l’equip de govern, no ha fet una aposta real pel comerç local. Hem d’ajudar els comerciants, com deiem per l’ajuntament, a comprar bé i vendre millor, a explicar-se millor, ajudar-los a tenir l’espai de l’activitat comercial endreçat: els carrers han de ser macos, accessibles a peu i en bicicleta.. Hem de fer tot això per part de l’Ajuntament, i o no s’ha fet o s’ha fet amb una lentitud exhasperant.
Calella en Comú Podem ha argumentat el seu vot en contra de l’apujada dels impostos de cara al 2024, d’un 6,5% de mitjana per l’IBI i la plusvàlua, perquè considera s’aplicaran sense haver analitzat a fons altres possibilitats d’ingressos i de reducció de despeses. A tot això, també ha expressat la seva preocupació pel nivell d’atenció social que recolliran els pròxims pressupostos municipals.
En un altre ordre de qüestions, i al fil de la desestimació del recurs que el partit va presentar en contra de l’acord de la junta de govern sobre la gestió documental del Museu Arxiu. Segons ha dit, és un exemple més de la retallada d’atribucions al ple que s’està practicant en els últims anys a Calella.
El ple ha de tenir poder per no quedar-se en un teatret que es fa cada dos mesos. I per això ho vam recórrer (…) Haurem de seguir el tema perquè potser aquesta atribució de competències podria significar que es prenguin decisions que no serien compartides pel plenari.
Sebastián Tejada, de Calella en Comú Podem, ha comentat que Gestvia ha donat nova informació sobre els aspectes econòmics del projecte d’aparcament de Can Saleta als membres del Consell d’Administració. Justament, aquesta setmana s’han vist les màquines fent els treballs geotècnics de l’estudi.
A continuació podeu recuperar íntegrament l’entrevista a Sebastián Tejada, portaveu del grup municipal de Calella en Comú Podem, al programa LA CIUTAT: