Salut reforça l’atenció telefònica del 061
El Departament de Salut ha triplicat la capacitat del 061 per millorar l’atenció telefònica i poder atendre més trucades en el menor temps possible. Ho ha fet amb una nova sala d’atenció de més de 500 metres quadrats i amb capacitat per a 200 posicions a l’Espai Bital, a l’Hospitalet de Llobregat. Així, si fins al començament de la crisi el servei tenia 130 posicions –cada posició l’ocupa més d’una persona en els diferents torns– ara arriba a les 342.
Per fer-ho possible s’han contractat 270 estudiants universitaris de l’àmbit sanitari per atendre el servei. La nova sala atén totes les trucades relacionades amb la pandèmia del coronavirus amb l’objectiu de reduir la saturació derivada de l’allau de consultes. Més tenint en compte que aquest servei ha de seguir atenent la resta de trucades per altres complicacions de salut que ja tenia abans de l’esclat d’aquesta crisi sanitària.
Els operadors fan un primer cribratge i les més greus les traslladen a l’equip de metges i infermeres del 061. Els estudiants van rebre la formació pertinent dies enrere, en el mateix espai on s’ha creat la nova central telefònica.
Dies enrere, el Departament ja havia habilitat una nova sala addicional amb 50 posicions situada a la zona 22@ de Barcelona.
Per minimitzar la saturació d’entrada del telèfon 061 Salut Respon, també s’han incrementat els canals telefònics, que han passat dels 180 inicials a 420 actualment.
Molts usuaris han constatat a través de les xarxes socials que el temps d’espera d’aquest canal de comunicació pot arribar a superar els 60 minuts. Amb aquesta nova implementació s’espera poder reduir al màxim aquest temps d’espera.