Revés al projecte del nou aparcament de Can Saleta
Gestvia continua buscant entitat bancària que li presti el crèdit de 5,6 milions d’euros que necessita per tirar endavant les obres del nou aparcament de Can Saleta que haurà de donar servei a l’ampliat hospital Sant Jaume de Calella. L’empresa municipal de mobilitat, en qui l’Ajuntament va delegar el projecte, acaba de declarar desert el concurs públic per trobar-ne el finançament perquè l’única oferta presentada no s’ajusta a les condicions fixades: el Banc de Sabadell estava disposat a deixar els diners però volia un aval de l’Ajuntament. Ara s’ha anunciat que es negociarà directament amb les entitats bancàries per signar les condicions més òptimes i que garanteixin la viabilitat econòmica de l’obra. Calella en Comú Podem denuncia mala planificació per part del consistori i reclama que es replantegi el projecte amb una visió més sostenible.
El projecte d’aparcament de Can Saleta encara no té assegurat el finançament. Gestvia ha declarat desert el concurs públic per trobar l’entitat bancària que oferís les millors condicions per prestar-li els 5,6 milions d’euros necessaris per arribar a cobrir el cost de l’obra, que es preveu que sigui de 7,52 milions d’euros. Només s’hi va presentar el Banc de Sabadell, disposat a deixar els diners però a canvi d’un aval de l’Ajuntament; la qual cosa no estava previst en el plec de clàusules.
Això obliga a l’empresa municipal de mobilitat a replantejar l’estratègia per construir l’aparcament que ha de donar servei a l’ampliat hospital comarcal Sant Jaume de Calella. En el conveni entre administracions, l’Ajuntament s’ha compromès a tenir-lo a punt quan comencin els treballs perquè les instal·lacions sanitàries passin a ocupar una superfície de 32.700 metres quadrats. Aquests aniran a càrrec de la Generalitat de Catalunya.
Segons ha informat el consistori, Gestvia iniciarà ara un procediment negociat i directe amb entitats bancàries per obtenir el crèdit amb unes condicions “òptimes” que garanteixin la viabilitat econòmica de l’obra.
El nou aparcament de Can Saleta serà de sis plantes amb capacitat per a 425 places per a vehicles. L’equipament tindrà accés directe de la carretera N-II, però no estarà connectat amb el centre hospitalari, segons han confirmat els responsables municipals. Es desconeix com afectarà aquest entrebanc al calendari previst per a l’inici de les obres. Públicament s’havia afirmat que la primera pedra es posaria durant el primer trimestre del 2025.
Calella en Comú Podem titlla de “fracàs” el procés de licitació i demana replantejar el projecte de nou aparcament
“És un projecte insostenible amb un cost desproporcionat”. Calella en Comú Podem ha reaccionat als darrers fets reclacionats amb l’aparcament de Can Saleta denunciant que implicarà una inversió amb un impacte “ridícul” per a Calella. Els comuns parlen d’una despesa aproximada de 850 euros per habitant per acabar guanyant 120 places, respecte les que s’ofereixen actualment als terrenys que utilitza el personal de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva.
Sobre el resultat del concurs públic pel finançament, Sebastián Tejada exposa que era previsible a tenor dels números que es recullen en el pla de viabilitat del projecte i de la pròpia musculatura de Gestvia. A més, adverteix dels riscos del procediment negociat.
Només la construcció suposen els ingressos de Gestvia de 5 anys, qualsevol que es miri els números pensarà que s’han tornat bojos. En aquestes condicions era impossible complir el que va dir-me l’alcalde en un ple, que hi hauria cua d’entitats bancàries per concedir el crèdit. Ara haurem de recórrer al mercat, d’un en un, amb bancs que sabem que estem en una posició feble i ens treuran fins els ulls.
Des de Calella en Comú Podem s’apunta com a fet de gran importància que l’edificació serà una hipoteca per al futur de l’hospital perquè s’alçarà en l’únic espai disponible per a futures ampliacions. Davant d’això, el partit demana replantejar la proposta d’aparcament i buscar altres solucions que siguin “sostenibles, eficients i adaptades a les necessitats reals de la ciutat”. En una nota de premsa, acusa el govern de tirar endavant projectes “faraònics” que empobreixen la ciutadania i li demana que faci una gestió més responsable “al servei de les persones, no del totxo”.