Restablerta la circulació de trens de l’R1 per Calella
El Maresme va recuperant la normalitat després del temporal Gloria, i mostra d’això és que aquest s’ha restablert la circulació de trens de la línia R1 entre les estacions de Malgrat de Mar i l’Hospitalet de Llobregat, després d’una setmana d’afectacions i interrupció del pas dels combois. Adif ha informat a través de les xarxes que la freqüència de pas entre Malgrat de Mar i Mataró és de dos trens per sentit i hora – l’horari habitual -, i que a partir de la capital del Maresme està restringit a quatre combois per sentit i hora. La notícia ha agafat per sorpresa a mols usuaris del servei ferroviari que aquest matí esperaven el transport alternatiu per carretera a les parades del Mercadona i l’Oficina de Turisme. Allà estava previst l’aturada del bus exprés que ahir es va anunciar per part del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
Queixes per falta d’informació aquest matí entre els usuaris de Renfe, molt perduts i sense saber exactament el trajecte dels busos que s’han posat en funcionament per suplir els trens, que no han circulat els últims dies.
Ens hem trobat l’Helena, una estudiant que havia d’arribar a Premià de Mar però que s’ha dirigit a l’Oficina de Turisme, on havia de passar el bus exprés que després de Sant Pol de Mar no feia més parades fins a Barcelona. El Julio li ha explicat que la línia que cobreix el trajecte, amb parades a tots els pobles, s’agafava al Mercadona. Com que no hi ha informadors, són els usuaris els que s’ajuden els uns als altres.
I tot just llavors ha aparegut l’Esmeralda a la parada de l’Oficina de Turisme. Ella ha sigut qui ha comunicat a la resta que Renfe ja havia restablert la circulació de trens. És una usuària habitual del tren que ha explicat que s’ha assabentat que tornaven a passar per Calella perquè a primera hora ha decidit apropar-se a l’estació.
Contenta perquè tornin a funcionar els trens, i no és d’estranyar perquè arribar a Barcelona ha sigut per a ella un autèntic periple. Molt queixosa del servei que rep i de la poquíssima informació que es dona els usuaris que han d’agafar el tren sí o sí perquè no tenen alternativa.
La freqüència de pas fins a Mataró és de dos trens per sentit i hora; a partir de Mataró, s’amplia fins a quatre combois per sentit i hora.