Renfe reobrirà la línia de tren entre Blanes i Malgrat el 14 de desembre
Després d’onze mesos amb la línia tancada, aquesta és la data que hi ha prevista, segons avança RAC1, per tornar a posar en servei aquest tram de Rodalies que va quedar tallat pel temporal Gloria a finals de gener. Amb la reobertura els usuaris d’aquesta línia s’estalviaran els 30 minuts que estaven fent de més fins ara amb el trajecte en autocar. Durant tots aquests onze mesos el nombre de passatgers ha baixat notablement, la majoria han optat per transport alternatius. Un dels objectius que es planteja ara Renfe serà redreçar aquesta pèrdua d’usuaris.
Recordem que les obres ja fa dies que estan enllestides. En les darreres setmanes s’hi han fet les proves de càrrega per restablir-hi la circulació.
En total, l’obra ha costat 10,4 milions d’euros, que, en part, es pagaran amb fons europeus. La nova estructura compta amb cinc vans que suporten els 221,3 metres de longitud que fa el pont. A la zona hi han treballat uns 40 operaris en torns de 24 hores i s’ha necessitat deu màquines per reparar l’obra. Pel que fa al muntatge de la via s’ha utilitzat 792 metres de carril, 633 travesses i1.483 metres cúbics de basalt. A més, també s’ha hagut de muntar 1.200 metres nous de catenària i s’ha hagut d’estendre instal·lacions de seguretat i comunicacions. Es calcula que aquesta obra podria resistir fins a 500 anys.
Un cop recuperada la circulació d’aquesta línia, la idea serà mantenir la freqüència de pas que ja hi havia, amb trens cada 30 munits durant tot dia i alguns reforços a l’hora punta del matí.