Renfe registrarà el nivell de frau en l’accés a l’estació de Calella

L’estació de Renfe de Calella s’equiparà amb un nou sistema de seguretat que utilitzarà la intel·ligència artificial per conèixer què hi passa en tot moment i així prendre millors decisions. La companyia ja l’ha posat en marxa en 22 estacions de la xarxa de Rodalies i a Calella està previst que s’enllesteixi durant el segon semestre del 2022. La nova tecnologia recollirà les imatges de les càmeres de videovigilància i les convertirà en dades que donaran informació sobre afluència de passatgers o qualsevol altre incident relacionat amb la seguretat. Entre ells, el frau en l’accés a les instal·lacions.

Veure saltar el tancament per accedir a les andanes de l’estació de Renfe, sense pagar bitllet, és una constant a Calella. Aquest tipus de frau és una de les incidències relacionades amb la seguretat que Renfe registrarà i analitzarà gràcies al nou sistema de seguretat que entrarà en funcionament a finals del 2022, tal com ha explicat el cap de Seguretat i Tecnologia de Renfe a Catalunya, Eduardo Pérez, aquest matí al programa La Ciutat.

Aquestes imatges es transformen en dades, que són anònimes i no comprometen als usuaris, i ens permeten controlar el frau a les barreres d’accés a les estacions, que es manté la distància social i no hi ha aglomeracions, o quins objectes de mobilitat urbana porten els viatgers.

Una altra de les incidències que es podran controlar són les caigudes a les vies de tren, tant d’objectes com de persones. Per tant, el nou sistema donarà més eines per actuar davant les conductes suïcides que es produeixen en l’àmbit ferroviari.

Qualsevol caiguda a la via, es detectaria i faria saltar els senyals d’alerta, que s’interpretarien com una anormalitat. Llavors, es podria avisar el maquinista.

El projecte Renfe Smart Security Station (RS3) per a les estacions de Rodalies de Catalunya permet convertir la informació de les càmeres de videovigilància en algoritmes –preservant el dret a la intimitat dels usuaris– per prendre les millors decisions en matèria de seguretat. A tall d’exemple, si l’anàlisi de l’afluència de les estacions ho aconsella, s’enviarà més personal.

Renfe invertirà 8,7 milions d’euros en el canvi del sistema de seguretat, que ha estat finançat amb fons de la Unió Europea.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.