Renfe anuncia noves afectacions a l’R1 per les obres de La Sagrera
La línia de trens que passa pel Maresme serà una de les afectades per les obres de construcció del node ferroviari de La Sagrera. El servei no arribarà a Barcelona del 17 al 19 de setembre i tampoc els caps de setmana del 29 i 30 d’octubre i 12 i 13 de novembre. El recorregut acabarà o començarà a Badalona. La connexió amb la capital es podrà fer amb la línia 2 del Metro –l’estació més propera és la de Badalona Pompeu Fabra– o el TRAM, a Sant Adrià del Besòs.
Durant el període d’afectacions, Renfe reprogramarà horaris per “donar la millor oferta”. També posarà un equip addicional de 68 persones per reforçar el personal d’informació i atenció al client a les estacions.
A més de l’R1, els treballs de construcció del nou node ferroviari de La Sagrera també alteraran el normal funcionament de l’R2 Nord i l’R-11, que no circularan entre Passeig de Gràcia i Sant Andreu Comtal el 17 i 18 de setembre. A partir del 19 de setembre, iniciaran i finalitzaran el recorregut a Sant Andreu Comtal.
? #INFO!
? @Adif_es AV programa les actuacions per a la culminació de la segona gran fita de l’operació la Sagrera-Sant Andreu
?Servei alternatiu de Bus per als viatgers de les línies R2 Nord i R11
?Des del 17 de setembre fins al 10 de desembre?https://t.co/nCrx7BcjfG pic.twitter.com/IbCqn4vqLv
— Rodalies Catalunya (@rodalies) August 10, 2022
Tot això arriba quan l’execució de les obres han superat l’equador. Adif ha informat que està “ultimant” el desenvolupament de la fase principal i que, de cara a finals d’any, posarà en servei en traçat definitiu de la línia d’ample convencional Barcelona-Granollers-Girona i també la nova estació de Sant Andreu.
El maig passat durant una visita a les obres, la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, assegurava que els treballs s’havien executat aproximadament en un 60% i que l’any 2025 apareixia com el primer dels horitzons, ja que aleshores la circulació de trens planificada hauria de funcionar amb normalitat.
La Sagrera tindrà un cost final previst de 920 milions d’euros, segons dades aportades per la mateixa ministra, dels quals ja se n’han executat 540. Quan estigui a ple rendiment veurà passar uns 50 milions de passatgers a l’any.