Queixes per la sobreocupació dels autocars i busos que paren a Calella

El servei de transport per carretera que s’ofereix a Calella aixeca crítiques ciutadanes però també polítiques, i coincideixen amb el problema: poca freqüència en hores punta i, en conseqüència, una sobreocupació que en algunes línies obliga als usuaris a fer el viatge a peu dret. Les que estan en el focus són les 603 i 618 que cobreixen el trajecte entre Blanes i l’Aeroport del Prat, i la 691 que connecta Calella amb Pineda de Mar, amb parades a l’Hospital Sant Jaume i l’Institut Bisbe Sivilla. ERC recull el malestar d’aquests últims passatgers i aquesta tarda ho exposarà al Ple Municipal, demanant que es reforci el servei que opera la companyia Sagalés amb el finançament dels dos ajuntaments.

Passatgers de la línia 603 a peu dret, entrant a Barcelona

L’Adrià, un usuari de la línia interurbana que arriba a l’Aeroport del Prat, resseguint la línia de la costa, surt a denunciar públicament allò del que ja s’ha queixat a la companyia Sagalés, que opera el servei: que quan agafa l’autocar a primera hora del matí ja va ple i que, com ell, molta gent ha d’anar dreta mentre circula per l’autopista fins que arriba a Barcelona. Assegura que és una situació amb la que s’hi troben sovint, i n’aporta el testimoni gràfic.

La normativa contempla la possibilitat de portar el passatge dret i assegut mentre no se superin els 80km/h de velocitat; però l’Adrià diu que igualment comporta un risc que es podria evitar si es reforcés la flota que cobreix el trajecte de les línies 603 i 618.

ERC demana solucions a la sobreocupació dels busos que arriben a l’Hospital Sant Jaume i l’Institut

El partit republicà ha registrat una moció d’urgència perquè es debati en la sessió plenària d’aquest dijous – a les 17.30h en directe per Ràdio Calella TV – perquè es resolgui la saturació de la línia de bus entre Calella i Pineda de Mar, que opera Sagalés i financen els dos ajuntaments altmaresmencs. Consideren que els estudiants són els més perjudicats d’un servei que tampoc es presta d’acord amb la demanda, coincidint amb les hores d’entrada i sortida del centre.

 

ERC també recorda alguns dels compromisos no complerts per part de l’Ajuntament des del 2019 relatius al servei. Com ara, reubicar algunes parades o posar rètols lluminosos amb informació en temps real sobre el servei i quants minuts hi ha d’espera. Els grups d’Estimem Calella i Calella en Comú Podem, també a l’oposició, s’han adherit a la iniciativa que es debatrà aquesta tarda en seu plenària.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.