Protecció, prestigi i projecció, l’aposta del Gremi d’Hostaleria per la marca “Costa de Barcelona”
El Gremi d’Empresaris d’Hostaleria del Maresme ha renovat per deu anys més la marca “Costa de Barcelona”, nascuda l’any 2012 amb l’objectiu de promocionar internacionalment la identitat del territori. Amb aquesta renovació, l’associació empresarial aposta per consolidar el Maresme com un destí turístic únic dins de l’oferta catalana, posant l’accent en la sostenibilitat i la qualitat. Paral·lelament, el Gremi també ha presentat una segona marca col·lectiva amb el mateix nom, destinada a agrupar empreses interessades a promocionar-se sota el paraigua de “Costa de Barcelona”.
La creació i renovació de la marca “Costa de Barcelona” no només busca atreure visitants, sinó també reforçar un model turístic compromès amb el medi ambient i l’excel·lència. En roda de premsa, la presidenta del Gremi, Isabel Mallol, ha posat èmfasi en la necessitat de “pujar el nivell de qualitat i el compromís mediambiental” per diferenciar la destinació dins d’un sector cada vegada més competitiu.
Segons l’advocat del gremi, Xavier López, l’objectiu de la creació de la segona marca és ordenar i regular l’ús adequat de “Costa de Barcelona” en el tràfic econòmic. Una iniciativa que ara permetrà a empreses no agremiades, beneficiar-se del nom de la destinació previ conveni amb el Gremi, els que continuaran sent titulars de la marca.
Amb aquesta aposta per la renovació i l’ampliació de marques, el Gremi d’Hostaleria del Maresme reafirma la seva voluntat de situar la comarca com un referent en turisme sostenible i de qualitat, potenciant la identitat del territori i el seu atractiu tant per visitants com per empreses locals.