Preservem el Maresme veu amb escepticisme el Pacte per a la Mobilitat Sostenible de la comarca
Preservem el Maresme considera el Pacte per a la Mobilitat Sostenible de la comarca com a un «primer pas» per a solucionar els problemes de mobilitat que pateix la comarca des de fa anys. El portaveu de la coordinadora, Antoni Esteban, celebra el pacte però apunta que encara és del tot insuficient i es troba en una fase molt inicial. La plataforma, a més, no confia en la paraula de la Generalitat per finançar el projecte per l’històric d’incompliments i per la nul·la voluntat que demostra la Generalitat de Catalunya, al seu entendre.
Malgrat ser aprovat per unanimitat de totes les forces polítiques del Consell Comarcal, des de la plataforma Preservem el Maresme, lamenten que tot i ser una entitat que porta més de 10 anys treballant per millorar la mobilitat a la comarca, no se’ls hagi tingut en compte. Antoni Esteban, portaveu de la plataforma, ha celebrat en declaracions a Ràdio Calella TV, el pacte però apunta que encara hi ha molta feina per fer.
Ens alegrem de què per fi hi hagi un pacte a la comarca per la mobilitat sostenible, nosaltres ho portem reivindicant des del 2015. Malgrat que falten moltes coses per solucionar, és un primer pas en la direcció correcte. Si l’autopista té 52 km, ara farem els primers 5 km però falta molt per treballar i solucionar aquests problemes endèmics.
En relació amb la vinyeta com a possible nou sistema de pagament de l’autopista, Esteban ha assegurat que seria l’opció més injusta i recorda que l’autopista del Maresme és de les més antigues de tot l’Estat.
Portem 52 anys pagant i ara seguirem pagant. No és correcte. És injust totalment. El sistema de vinyeta és un impost de circulació 3.0 i ho pagarem tots, per molt que diguin que no. I a més agreujarà un altre problema, si seguim pagant per la C-32 mai podrem pacificar l’N-II.
Per Esteban, però, aquest intent de convertir la carretera en una via cívica, toparà amb el sistema de vinyeta. Assegura que si no hi ha una alternativa gratuïta per al pas dels vehicles, mai es podrà pacificar.
Allargar el peatge, d’acord, és un tema econòmic, però pacificar l’N-II és d’urgència. A l’N-II hi ha accidents, i molts. El que hem de fer és evitar que mori més gent en aquesta carretera amb uns alts índex de sinistralitat i això passa per pacificar-la.
Des de la Coordinadora, el seu portaveu, es mostra escèptic davant d’aquest finançament per part de l’administració catalana. Afegeix que la confiança que té en la Generalitat pel compliment dels acords és nul·la.
Promeses és molt fàcil fer-les, complir-les ja no tant. Nosaltres ja no tenim confiança amb la Generalitat, perquè en els darrers deu anys no ha complert cap proposta ni cap promesa que va fer. I recordem els 97MEUR que havien de venir l’any 2012 al Maresme i encara no hem vist ni un euro.
Esteban ha reiterat la necessitat de passar de les paraules als fets però lamenta que aquest anunci s’hagi fet tenint en compte la proximitat de les eleccions.