[ACTUALITZACIÓ] Balanç positiu dels mediadors nocturns durant aquest agost
Calella va estrenar el passat juliol una prova pilot de servei de mediació a la zona d’oci nocturn per gestionar i resoldre conflictes de baixa intensitat als carrers i locals.
Amb l’objectiu d’incrementar la informació i la vigilància durant l’estiu es van contractar a dues professionals, postgraduades en resolució de conflictes públics i mediació comunitària.
Aquest servei ha estat en funcionament de dijous a diumenge de nou de la nit a 5 de la matinada.
El Tinent d’Alcaldia Albert Torrent ha explicat en una entrevista a l’Info Vespre que el problema més freqüent ha sigut el soroll de les zones d’oci més concorregudes de Calella com la Riera Capaspre o el carrer Jovara: “Bàsicament les queixes que més arriben són per sorolls, o bé d’algun tipus de negoci que genera una molèstia o bé un veí. Bàsicament són sorolls, hi ha hagut d’altres de pudors, abocaments incontrolats de brossa algun conflicte amb aparcaments però el gran gruix ha sigut per sorolls”.
El balanç que fa l’ajuntament és molt positiu i asseguren que l’implementaran de cara la temporada d’estiu de l’any que ve, inclús intentaran ampliar la durada d’aquest servei: “El balanç per nosaltres és molt positiu, és una experiència que no havíem provat, sí que s’havien provat agents cívics que feien una tasca preventiva, d’anar avisant a la gent. Però això és molt diferent, és gent amb formació amb màsters, postgraus, especialistes a fer mediació i no té res a veure el que han fet aquest estiu amb anys anteriors. Intentarem per poc que puguem allargar-lo, però intentarem que com a mínim el tornarem a repetir perquè el balanç que en fem és molt positiu”.
Torrent creu que els calellencs han confiat en la mediació, és a dir que parlant s’entén la gent, abans d’arribar a problemes superiors que poguéssin arribar a judici.
Podeu escoltar l’entrevista sencera al Tinent d’Alcaldia Albert Torrent