PIMEComerç crida a l’empresariat maresmenc a iniciar una transformació digital
PIMEComerç ha fet una crida a l’empresariat del Maresme a reactivar-se després de la crisi per la pandèmia i iniciar un procés de modernització dels establiments que els permeti adaptar-se a les noves tendències de compra online. En aquest sentit, el president sectorial, Carles Gironès ha reconegut que el petit i mitjà comerç està “patint i de valent” aquesta nova competència, però l’anima a plantar-hi cara, reinventant-se i posant en valor els seus punts forts: la proximitat i el tracte personal.
El president de la sectorial al Maresme-Barcelonès Nord, Carles Gironès, ha explicat en una entrevista a La Ciutat que el petit i mitjà comerç ha estat dels més afectats amb la pandèmia de la Covid. Assegura que el que ara és cal una reformulació del model de molts negocis per dinamitzar-los i adaptar-los a noves formes de consum més sostenibles.
La pandèmia ha deixat molts morts econòmics i empresarials. Empreses que s’han vist obligades a tancar… Ha fet molt mal i tot això ha provocat un canvi de model de mercat i de formes de consumir. A més, no podem oblidar que tenim a tocar un canvi climàtic que comportarà més canvis, als que ens haurem d’adaptar i que desconeixem.
Gironès ha reconegut que amb la pandèmia, l’esclat de la guerra a Ucraïna i la inflació de preus que ha provocat aquesta, el sector viu ara mateix una situació molt delicada. És per això que ha instat a tots els empresaris a reinventar-se, buscar nous models de negoci i “posar-se les piles amb la venda online”, aprofitant els punts forts que tenen els comerços de proximitat. En aquest sentit, apunta que la proximitat és ara, més que mai, un valor a l’alça, i els comerços “s’adaptaran, fent coses diferents”.
El comerç de proximitat s’ha de posar les piles. Ha de donar les facilitats que dona el comerç online amb un gran avantatge, que coneixes al propietari de l’establiment i si tens algun problema pots anar a parlar-hi directament. Aquesta és el gran avantatge, la qüestió és que moltes botigues encara no estan estructurades per donar el servei.
Malgrat la diagnosi actual, Gironès es mostra optimista i assegura que si el comerç de proximitat es reinventa, potenciant les plataformes digitals, cada vegada seran més les botigues que tornaran a aixecar la persiana.
Per què no ha de ser reversible la situació actual? Si fem la feina ben feta, tenim molts nous emprenedors. Ara, els hi hem de donar la visió que han de muntar un negoci totalment diferent. El model de negoci s’ha de centrar en internet, amb venda online, i veure quin consum té la gent del barri per oferir-los específicament el que necessiten.
Des de PIMEComerç acompanyen a les petites i mitjanes empreses en tot aquest procés de transformació amb tallers i cursos, totalment gratuït i organitzant trobades i taules rodones amb empresaris de diferents sectors per explicar models d’èxit real i noves visions de negoci.
També treballen mà a mà amb els consistoris per promocionar el comerç local. A Calella van impulsar fa 3 anys la primera taula de comerç local del Maresme, amb l’objectiu de dinamitzar el comerç amb una perspectiva global. Gironès també ha confirmat que ben aviat reactivaran aquesta taula després dels canvis a la regidoria.