Onze empreses i localitzacions de Calella reben el segell Biosphere

Quatre establiments d’allotjament, dues empreses de serveis, a més de l’Oficina de Turisme, la Policia Local i les tres platges de Calella –la Gran, la de Garbí i la de les Roques– han estat reconegudes amb el segell Biosphere, pel seu compromís amb la sostenibilitat.

És un nou distintiu que impulsa la Diputació de Barcelona juntament amb l’Institut de Turisme Responsable i la Cambra de Comerç de Barcelona.

Xavier Font, cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona, ha explicat que el sistema Biosphere s’emmarca en una organització internacional que posa a la demarcació de Barcelona al capdavant de la sostenibilitat turística a nivell internacional.

El sistema Biosphere és un sistema de reconeixement de les destinacions i les empreses que treballen cap a la sostenibilitat sota el paraigües del GSTC, el Global Sustainable Tourism Council, que és una organització internacional que aixopluga les diferents iniciatives a nivell mundial que  hi ha precisament per tenir polítiques de sostenibilitat turística. Nosaltres ens hem posat sota aquest paraigües i realment és un sistema innovador, perquè dins d’aquest sistema és la primera vegada que s’aplica a nivell internacional, per tant, podem dir que a la demarcació de Barcelona som pioners.

Fins a 245 empreses de la província de Barcelona han rebut aquest segell, de les quals una quarantena pertanyen al Maresme, la comarca amb més empreses i entitats adherides.

Les empreses han tingut al seu abast uns manuals de bones pràctiques orientats a les tres dimensions de les sostenibilitat: l’econòmica, la social i la mediambiental. Font ha detallat alguns dels aspectes que s’inclouen en els manuals de bones pràctiques.

Aquests manuals és que l’empresa es vagi comprometent, poc a poc, amb requisits com, per exemple, mantenir el patrimoni natural que té al seu abast, ser més conscients dels requisits de manteniment del medi ambient i també ser socialment més justos, com per exemple, fent treballs de contracte dignes i, per tant, mantenint d’alguna manera sous dignes pels diferents llocs de treball i també temes tan importants i tant recents i tan d’actualitat com l’equiparació home-dona amb els treballs.

Amb aquest distintiu es pretén fidelitzar als clients i, a llarg termini, augmentar-los, pel compromís de les empreses amb la sostenibilitat. El segell es farà visible amb plaques i diplomes a les empreses i amb banderes en el cas de les platges.

A continuació podeu recuperar l’entrevista íntegra al cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona, Xavier Font.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.