Oncolliga Calella cobreix el voluntariat de la campanya “Posem-li pebrots al càncer”
La Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer i Codis Supermercats activen demà dijous i fins dissabte la desena edició de la campanya solidària “Posem-li pebrots al càncer” per finançar projectes d’atenció psicosocial per a pacients, els seus cuidadors i les seves famílies. Als supermercats de la cadena s’hi oferiran unes bosses amb un pebrot verd i un pebrot vermell, que es podran adquirir a canvi d’un donatiu d’1,50 euros. A Calella no hi ha cap establiment, però la secció local d’Oncolliga hi continua donant suport organitzant la logística del voluntariat. En aquests tres dies, mobilitzaran una seixantena de persones vinculades a l’entitat; als que s’hi sumaran una vintena d’alumnes de l’Escola Pia del projecte d’atenció comunitària.
La campanya Posem-li pebrots al càncer es desenvoluparà els dies 14, 15 i 16 de març als supermercats Condis de Canet de Mar, Arenys de Mar, Vilassar de Mar, Malgrat de Mar i Tordera, aquí al Maresme. Des d’Oncolliga Calella, que forma part de la Federació d’Entitats Contra el Càncer (FECEC), que és l’impulsora, s’hi portaran les persones voluntàries que s’encarregaran d’informar sobre la iniciativa i animar la compra de les bosses de pebrots solidaris a canvi d’un donatiu d’1,50 euros. Maria Pera, membre d’Oncolliga Calella, parla de la importància d’aquesta figura en l’èxit de la campanya.
Els clients passen per davant de l’expositor de la campanya, i sense les persones voluntàries, no hi fan cas. En canvi, si tenim gent allà fent promoció i informació de la campanya, com que la bossa de pebrots només val 1,50 euros, se l’acaba emportant.
Oncolliga Calella mobilitzarà una seixantena de persones vinculades a l’entitat, que cobriran el doble torn de cada dia, a més d’una vintena d’alumnes de l’Escola Pia que hi col·laboren a través del programa d’atenció comunitària del seu projecte curricular.
Al conjunt de Catalunya es posaran a la venda més de 66.000 bosses de pebrots solidaris. Si esgoten existències, es fregarà una recaptació de 100.000 euros.
Aquesta és la desena edició que Condis i la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) col·laboren en la campanya de venda de pebrots solidaris. Els prop de 646.000 euros recaptats en aquesta dècada han servit per ajudar més de 10.000 pacients amb càncer i als seus familiars i cuidadors en cada edició.
La FECEC és una entitat que agrupa 16 organitzacions, es va constituir el 2001 i va néixer amb la vocació d’integrar els esforços en la lluita contra les malalties oncològiques a Catalunya.