Objectiu: reforçar la competitivitat turística de Calella

Turisme de l’Ajuntament de Calella ha posat en marxa la redacció d’un pla de màrqueting per posicionar la destinació local en l’àmbit de la sostenibilitat. És una de les accions incloses en el projecte marc de transformació turística que s’està desplegant amb el finançament dels fons europeus NEXT GENERATION. S’està en la fase inicial de diagnosi recopilant informació i l’opinió de la ciutadania i dels professionals del sector sobre la situació, febleses i potencialitats. Avui és l’últim dia per participar a l’enquesta anònima que trobareu al web municipal. Demana posar nota al turisme actual, explicar quines problemàtiques hi veieu o quins beneficis aporta.

L’Ajuntament ha encarregat la redacció del pla de màrqueting per promocionar Calella com una destinació de turisme alineat amb els valors de la sostenibilitat. És una de les accions que deriven del projecte de transformació turística que s’està desenvolupant amb els 5 milions d’euros de subvenció dels fons europeus NEXT GENERATION.
Ara s’està en la fase inicial de diagnosi, recopilant informació i l’opinió de la ciutadania i dels professionals del sector. Avui és l’últim dia per participar en una enquesta anònima disponible a la web municipal on, per exemple, pregunta per les problemàtiques i els beneficis associats a l’activitat, a banda de proposar posar-hi nota i fer-hi suggeriments. Hi podeu accedir en aquest enllaç. L’estudi es farà en cinc fases, amb la previsió que estigui disponible el juny d’aquest 205.
En una entrevista al programa ONA MARESME de Ràdio Calella TV, la tinent d’Alcaldia de Turisme, Cindy Rando, ha parlat de la importància d’enfortir el model turístic de sol i platja però també el que atrau visitants al llarg de l’any i contribueixen a la desestacionalització.
Calella ha estat una de les 20 destinacions més rellevants de la costa espanyola analitzades per Exceltur, l’Aliança per a l’Excel·lència Turística, en l’edició del 2024 del monitor de competitivitat de les destinacions de sol i platja, SolyTUR. Ha quedat en la quinzena posició del rànquing, amb un índex de 95,89 dels paràmetres avaluats, sobre una mitjana de 100. Entre els aspectes que s’han tingut en compte hi ha el manteniment de la costa (91,6), la diversificació de productes (86,4), l’accessibilitat amb mitjans de transport (105,9), l’orientació a l’excel·lència del model d’allotjament (94,5), l’ordenació de l’espai públic (108,8), la governança i gestió estratègica (100,8) i els resultats econòmics i socials (78,6).
La destinació costera més competitiva a nivell estatal, segons Exceltur, és Adeje (Santa Cruz de Tenerife, Illes Canàries), amb un índex mitjà de 115,5. Seguida de Calvià (Mallorca, Illes Balears), amb un 110,45; Platja de Palma (Palma de Mallorca, Illes Balears), 108,85; Benidorm (Alacant), 108,33; i Marbella (Màlaga), 107,21. La primera població catalana que apareix al rànquing és Salou, ocupa la desena posició amb un índex competitiu de 100,25; i després Lloret de Mar, tretzena amb un índex de 96,93.