L’ús de les noves tecnologies, nou factor de risc a patir lesions posturals
Les fisioterapeutes Meritxell Egea i Melanie Maibach han ideat el programa Esquena sana a l’escola, que estan desenvolupant en quatre centres educatius de Malgrat de Mar. Realitzen tallers i sessions explicatives a l’aula, amb la idea de prevenir els efectes de les males postures a nivell muscular i vertebral. Alerten també de les males postures que adopten els nens quan utilitzen els aparells tecnològics.
I que, a més, els condueix a portar una vida sedentària.
Et trobes fent estiraments amb nens de 2n de Primària que els tiben les cervicals, i no pot ser que aquesta musculatura estigui així amb 6 anys. I és perquè tenen hàbits més sedentaris
Les fisioterapeutes indiquen que la majoria dels problemes musculars que pateixen els infants tenen el seu origen a l’aula, i per culpa sobretot d’un mobiliari inadequat.
El problema bàsic a les aules és que el mobiliari no està adaptat a la seva alçada, i no toquen de peus a terra. I aquest és el primer handicap, que els porta a viciar la postura
I quant a higiene postural, el principal cavall de batalla són les motxilles escolars. Sempre les porten carregades de pes, però gairebé mai ben recolzades a l’esquena.
Les haurien de portar ben enganxades a l’esquena, no sobre el cul, i amb les dues nanses posades. Així el pes de la motxilla es redueix moltíssim
Meritxell Egea i Melanie Maibach, creadores del programa Esquena sana a l’escola, recalquen la necessitat de fer prevenció primària per evitar futurs problemes d’esquena. En l’edat adulta, provoquen la majoria de les baixes laborals i un 60% de les visites al fisioterapeuta.