L’ultimàtum de l’Ajuntament a la concessionària de La Gàbia

L’Ajuntament de Calella ha requerit a l’empresa concessionària que aporti informació sobre la gestió del bar rodó del Passeig Manuel Puigvert i que procedeixi a corregir totes les deficiències que s’han detectat en la inspecció realitzada pels tècnics municipals. I li queden pocs dies per certificar-ho. El govern va detallar dijous passat quines són les actuacions realitzades davant el descontent pel servei que es presta a La Gàbia, tan sols un any després d’haver-lo adjudicat. Moltes són les veus, polítiques i ciutadanes, que es queixen principalment de la imatge d’abandonament de l’establiment municipal, que ha estat moltes setmanes tancat. En l’últim ple es va aprovar la moció de Calella en Comú Podem que instava a obrir un expedient sancionador als actuals gestors que condueixi a la retirada de la concessió. Ho va permetre l’abstenció del govern de Junts i el PSC.

Ultimàtum a l’empresa concessionària de La Gàbia perquè compleixi amb les seves obligacions contractuals, sobretot pel que fa al calendari i horaris d’obertura de l’establiment, i procedeixi a reparar els desperfectes de l’espai, inclosos els llits elàstics de la part de darrera. Consta en el requeriment que l’Ajuntament li va enviar el passat 20 de març del 2025, acompanyat de l’informe de la inspecció realitzada pels tècnics municipals. Té l’obligació de respondre-hi en el termini de 10 dies, que acaben a mitja setmana. Ho va explicar l’alcalde Marc Buch en l’última sessió plenària, on va donar compte de les actuacions realitzades davant els incompliments detectats en les últimes setmanes i que han fet aixecar la veu dels partits de l’oposició, que reclamen un major seguiment i control de les concessions municipals.
Reproductor d'àudioFem un requeriment d’obertura immediata de l’establiment i que ha de procedir a arranjar tot l’entorn de La Gàbia: barana, llits elàstics, etc… Esperarem la setmana vinent perquè tothom té drets i deures, i quan estigui, com els vaig explicar a comissions informatives, si acaba el termini i el senyor no compleix amb tot procedirem a obrir un expedient sancionador.
A la concessionària, l’empresa Xenulua SL, també se li ha demanat que aporti informació sobre els seus comptes anuals i una relació del personal, amb les seves condicions laborals. Tot i compartir el malestar per la resposta que està donant la mercantil, l’alcalde Buch va recordar que l’administració és lenta i garantista, i que s’han de seguir els processos legals.
Va posar d’exemple la mateixa llei de contractes del sector públic, que va impedir renovar als anteriors gestors.
Reproductor d'àudioSi fos per mi, els asseguro que a La Gàbia hi hauria el senyor Jordi Estivill, ho faria fantàstic, funcionava i tot anava bé. Però una cosa és el que volem i l’altra, el que ens permet la llei, i no ens deixava allargar-ho més. Es va haver de fer el concurs sobre la llei de contractació pública, que és la que és, i a mi no m’agrada.
El govern de Junts i el PSC va abstenir-se en la votació de la moció de Calella en Comú Podem per obrir directament un expedient sancionador a la concessionària de La Gàbia per reiterats incompliments. El posicionament de l’executiu en va permetre l’aprovació. Però després va votar en contra de la iniciativa d’ERC, que sol·licitava reforçar els mecanismes de seguiment i control del conjunt de les concessions municipals. Només va comptar amb el suport d’Estimem Calella, Calella en Comú Podem i la CUP.