Llum verda a l’enduriment de l’ordenança de circulació pels patinets elèctrics

Aprovada per unanimitat la modificació de l’ordenança municipal de circulació pels patinets elèctrics, que ha d’entrar en vigor d’aquí a 30 dies un cop superi el termini d’exposició pública. Amb tot, el govern preveu dur a terme una campanya informativa per fer-la arribar al conjunt de la ciutadania, que no s’ha concretat en el temps. Les principals novetats són l’obligatorietat del casc i l’edat mínima, que s’estableix en els 16 anys. També s’especifica que aquests vehicles de mobilitat personal han d’anar per les calçades i no les voreres, que queda prohibit. El regidor de Seguretat i Mobilitat, Soufian Laroussi, ha dit aquest matí a l’FM i + de RCT que l’objectiu de la nova regulació és acabar amb l’incivisme d’alguns conductors i millorar la convivència amb la resta d’usuaris de la via pública: “No li declarem la guerra als patinets elèctrics (…) És un mitjà de transport sostenible i assequible, però cal regular-ne l’ús”.

La nova regulació pels patinets elèctrics entrarà en vigor d’aquí a 30 dies, un cop superi el termini d’exposició pública i en el cas que no s’hagin de resoldre al·legacions, que ho allargaria uns dies. Caldrà portar casc i tenir mínim 16 anys per conduir-los, com a principals novetats, tot i que ara Calella també fa constar en la normativa que aquests vehicles de mobilitat personal han d’anar pels carrils habilitats o per la calçada, però no per les voreres, que queda expressament prohibit. Quan hagin de compartir espai amb vianants, les persones sempre tindran prioritat. Tampoc es podrà circular fent ziga-zagues, portant auriculars o parlant pel mòbil.

Com d’altres poblacions, Calella ha impulsat una regulació pròpia davant la preocupació ciutadana pel perill de l’incivisme d’alguns conductors. El regidor de Seguretat i Mobilitat, Soufian Laroussi, ha explicat aquest matí a l’FM i + com s’ha planificat l’aplicació de les noves condicions de circulació, que ha assegurat no canvia per res la determinació que s’hi ha tingut fins ara.

Ja ens hem posat seriosos de fa temps. Durant tot l’any fem controls dels patinets de manera regular, hem interposat més de 60 sancions (…) Un cop entri en vigor l’ordenança, primer s’haurà de fer una campanya informativa i, acte seguit, establir tots els controls possibles per passar a l’acció.

Un mes és el temps que es reservarà per a la campanya informativa i donar a conèixer les noves condicions per circular amb patinet elèctric a la ciutadania, abans d’imposar les sancions que es contemplen en el nou articulat, que van dels 30 als 60 euros, per exemple, si no es porta el casc. Això passarà aquest març del 2025.

El regidor de Seguretat i Mobilitat ha deixat clar que, en cap cas, es vol “declarar la guerra” als patinets elèctrics ni a les persones que els condueixen. “És un mitjà de transport sostenible i assequible, però cal regular-lo”, ha afegit Laroussi.

A continuació, pots escoltar íntegrament l’entrevista al regidor de Seguretat i Mobilitat, Soufian Laroussi:

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.