L’hospital i el CAP enquesten els pacients sobre l’atenció rebuda

L’opinió de l’usuari importa a la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, que ha començat a fer enquestes de satisfacció als pacients que reben atenció als hospitals de Calella i Blanes, i també a les àrees bàsiques de salut de Calella, Malgrat-Palafolls i Lloret-Tossa. Es pregunta sobre el tracte dels professionals, la claredat de la informació que s’ha donat, o sobre el temps d’espera i l’accessibilitat a les instal·lacions sanitàries. Amb aquesta informació, es vol millorar l’experiència de l’usuari i també la qualitat del servei assistencial; que és un dels objectius recollits en el pla estratègic que l’organisme desplegarà fins el 2027.

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva vol millorar l’atenció que reben les persones ateses a l’hospital i al CAP de Calella, i per això els demana que expliquin com ha estat la seva experiència. Com? Responent a una enquesta de satisfacció que s’envia a través d’un missatge SMS al mòbil, com aquest:
Miquel Montané és el director de Gestió i Serveis al Ciutadà de la CSMS:
A l’SMS hi ha un enllaç per respondre a una enquesta d’entre 15 o 20 preguntes, que son sobre el funcionament general del servei, la intimitat i els valors personals, altres preguntes més sobre la puntualitat, coordinació i l’entorn, i una final sobre el grau de satisfacció global, que també està oberta a qualsevol suggeriment que se’ns vulgui fer arribar.
L’enquesta demana valorar de l’1 al 5 la informació que s’ha rebut durant l’estada a l’hospital, o quin tracte s’ha rebut per part del personal d’infermeria.
No es triga més d’un minut a respondre-les i des de la Corporació es demana la col·laboració de tothom per dedicar-hi aquest temps perquè la informació que es rep resulta essencial per l’objectiu que es persegueix: millorar l’experiència i el servei assistencial.
Reproductor d'àudioQue ens facin confiança perquè l’opinió compta i en definitiva el que volem és saber com s’ha sentit la persona que hem atès, per millorar.
L’enquesta s’envia a les persones que hagin estat ateses als serveis d’Urgències o consultes externes dels hospitals de Calella i Blanes, que hagin estat ingressats o hagin tingut una cirurgia major ambulatòria als CAPS de Calella, Malgrat-Palafolls i Lloret-Tossa de Mar. En el cas de l’atenció primària, als usuaris se’ls convida a valorar l’atenció presencial i telefònica per part del seu metge de família, d’infermeria, pediatria o odontologia.
Aquesta iniciativa s’emmarca en un els compromisos que la Corporació ha recollit en el nou pla estratègic fins el 2027.