Les restriccions per la pandèmia impulsen la despesa en el comerç local
Les botigues que han participat a la campanya de Nadal de Calella Centre Comercial van acabar amb tot l’estoc d’etiquetes del Sumaquilòmetres. Un fet del tot extraordinari que, segons l’entitat, és un indicador a tenir en compte a l’hora de fer balanç d’una de les èpoques més importants pel teixit comercial local. Si bé no es pot comparar amb anys anteriors per l’excepcionalitat del moment, el sector reconeix que la gent ha triat fer les compres del Nadal a Calella i que això els ajudarà a equilibrar uns números de crisi. Les restriccions de mobilitat hi han tingut molt a veure.
El confinament municipal ha restat compradors de poblacions veïnes però ha sumat clientela local a les botigues de Calella. I això impulsat la despesa i permet que el sector tanqui la campanya de Nadal de forma més o menys optimista, després d’un any molt dur per culpa de la pandèmia. El president de Calella Centre Comercial, Josep Maria Gallart, ha dit que un clar indicador d’aquesta tendència és el resultat del Sumaquilòmetres, enguany incorporant com a novetat el sorteig de vals de compra de fins a 1.500 euros. Les botigues van acabar amb tots els rotlles d’etiquetes i es preveu una participació molt alta.
La campanya del Sumaquilòmetres, per les restriccions de mobilitat i el canvi de format, amb vals de compra, ha tingut molt bona acceptació. Mostra d’això és que hem esgotat totes les existències.
El president de l’associació de comerciants de Calella diu que cal aprofitar l’onada en favor de les compres en el comerç local i de proximitat per fidelitzar el client ocasional.
Hem de seguir lluitant perquè aquest client que compra de manera ocasional a les botigues de Calella es fidelitzi i continuï venint. No pot ser una flor d’estiu, hem d’aconseguir que perduri en el temps.
Des de l’associació de comerciants de Calella es posen de relleu totes les accions de promoció que s’han fet darrerament buscant el foment del comerç local en l’actual situació de pandèmia, que l’ha deixat molt tocat.
En aquest sentit, es veu amb bons ulls la creació d’una entitat participada pel sector públic i privat que s’encarregui de tota la promoció econòmica urbana. Gallart ha recordat que fa anys que es parla de tirar endavant aquesta iniciativa al conjunt de Catalunya –des de l’època del tripartit, ha dit– i que espera que se li doni contingut efectiu.
Un cop la llei està aprovada, l’Ajuntament ha de crear la figura perquè faci propostes realistes per dinamitzar el teixit empresarial de Calella.
En la mateixa línia, Gallart ha dit que confia que avancin els treballs de la taula de comerç i que l’esforç público-privat que s’està fent per dinamitzar l’economia local doni els seus fruïts.