L’ATC rep una quinzena de peticions diàries per acollir-se a les promocions de la campanya “Calella es solidària”
El sector turístic calellenc valora positivament el llançament de la campanya promocional dirigida als professionals de “primera línia” en la lluita contra la Covid-19. És a dir, professionals sanitaris, treballadors de residències, d’empreses de neteja i de recollida de residus, o empleats de supermercats. Es va posar en marxa amb l’objectiu d’agraïr l’esforç que han fet aquests col·lectius de treballadors durant les setmanes més dures de la pandèmia, quan el virus encara era un desconegut i tampoc es comptava amb els mitjans necessaris per combatre’l. Però de retruc, amb la campanya es volia aconseguir emplenar hotels i bars i restaurants, i negocis associats, davant unes perspectives d’activitat turística que no eren gens bones. I el temps, i els esdeveniments, ho venen a confirmar.
La presidenta de l’ATC, Sònia Hernández, ha explicat que reben diàriament una quinzena de peticions per acollir-se a les promocions de la campanya Calella és solidària. Són gent del país i alguns calellencs i calellenques que també volen beneficiar-se dels descomptes en bars i restaurants, o activitats aquàtiques.
Tot just llançar la campanya hem tingut unes 150 peticions per fer reserves i acollir-se a les promocions. De moment està tenint repercussió al territori català. I també professionals de Calella, a qui també agraïm molt l’esforç que han fet i encara fan durant aquest període.
La campanya promocional s’allargarà fins a finals del 2021 amb la intenció de contrarestar la davallada de l’activitat turística que es preveu fins que les institucions aconsegueixin la fórmula per frenar la pandèmia i garantir la salut comunitària.
Aquest any tindrem una temporada curta i enteníem que no n’hi havia prou i que la campanya havia de funcionar fins el desembre del 2021 per a tot el sector de primera línia.
La presidenta de l’ATC reconeix que el sector va afrontar la represa de l’activitat amb il·lusió i esperança, però que les ocupacions hoteleres que s’han registrat fins al moment han estat molt baixes. I exposa que en els últims dies s’estan acumulant les anul·lacions com a conseqüència de la situació epidèmica en què es troba Catalunya, i Barcelona en particular. S’està perdent el turista de proximitat i, diu Hernández, això aboca el sector a tornar a abaixar la persiana.
L’ocupació ha sigut molt baixa però divendres mateix, i amb les notícies de la situació de la pandèmia a Barcelona i el que està passant amb el mercat francès, amb la possibilitat del tancament de fronteres; van començar a arribar les anul·lacions. La repercussió ha sigut terrible, i no sé com acabarem. Possiblement acabarem tancant portes aquesta setmana o la que ve.
Diu Hernández que voldria traslladar un missatge més positiu però que la realitat no li ho permet. I entén la decisió d’aquells clients que van optar per passar les vacances a prop de casa, a la platja, però que s’han acabat fent enrere obeint les recomanacions de les autoritats sanitàries.
En declaracions a Ràdio Calella TV, la presidenta de l’ATC ha parlat de la necessitat d’aprovar mesures que ajudin al sector a superar l’impacte econòmic de la crisi del coronavirus, pensant també en els seus empleats.
Molts hotels que han obert ho han fet pels seus treballadors, no per l’ocupació (…) Hem obert amb l’esperança de donar feina i remuntar la situació, encara que no sigui amb una ocupació del 100%. Però se’ns fa molt difícil, avui dia no veig complicat.
El sector demana que s’allarguin els terminis dels ERTO més enllà del 30 de setembre.