L’Associació de veïns Calella Centre reclama més atenció presencial als bancs
L’Associació de Veïns Calella Centre ha fet un públic un comunicat on exigeix als bancs una atenció més presencial i personalitzada, arran de la campanya impulsada per un jubilat valencià que demana a les entitats un tracte més humà amb els seus clients. De fet, un dels problemes principals amb què es troben i denuncien les persones grans és que, arran de la pandèmia, els bancs han reduït l’atenció presencial i molts obliguen a demanar cita online per atendre a l’oficina. Per tot plegat, entitats com l’associació calellenca, reclamen que no es deixi de banda aquest col·lectiu i que es prenguin mesures que redueixin l’esquerda digital.
Amb el tancament de sucursals i caixers per part dels bancs, els usuaris es veuen amb l’obligació de recórrer a internet per fer les seves transaccions. Un fet, que requereix tenir uns coneixements digitals, que per moltes persones grans no entenen. És per això que, ara associacions, com l‘Associació de Veïns Calella Centre reclamen que els jubilats puguin trobar-se amb una cara i una veu quan van al banc a fer les seves gestions. Helia Tresserras és la presidenta de l’associació.
Necessitem una cara i una veu. Els jubilats no hem nascut en l’era digital i molts no saben fer anar una pantalla. Necessitem algú que ens ajudi. No tens per què obligar a la gent anar amb una targeta de crèdit i que s’ho faci sol. El jubilat ha de poder anar al banc i actualitzar la cartilla com sempre s’ha fet.
Tresserras denuncia que les entitats s’han aprofitat de la pandèmia per retallar les hores d’atenció al públic. Explica que determinades entitats només atenen per finestreta fins a les 11 del matí quan abans ho feien fins a les 14 h, dificultant a molts jubilats poder anar a fer les seves gestions.
Hi ha bancs que amb l’excusa de la pandèmia només t’atenen per finestreta fins a les 11 del matí, quan abans era fins a les 13 o 14 h. No estic gens d’acord amb el fet que la banca faci beneficis a costa de suprimir serveis essencials pels seus clients.
Per denunciar la situació actual que pateixen milions de pensionistes a tot l’estat, s’han convocat concentracions per a dijous a les portes de les entitats bancàries per exigir una atenció personalitzada i més caixers. Tresserras assegura que, malgrat està d’acord amb la protesta, a parer seu, s’haurien d’organitzar mobilitzacions més contundents.
Hem fet un comunicat per informar a la gent de Calella sobre la iniciativa, però jo particularment crec que s’haurien de fer coses més contundents. Com per exemple, retirar tots els jubilats simultàniament diners dels nostres comptes. Aquí sí, que la banca reaccionaria.
En les darreres setmanes ja s’han fet diverses mobilitzacions a les portes de bancs i caixes de tot l’estat per a una atenció presencial. Així mateix, el PSOE ha registrat aquesta mateixa setmana una proposició de no llei destinada aplicar el principi constitucional de no discriminació per raó d’edat en el camp digital i escurçar la barrera la bretxa digital.