L’associació de veïns Calella Centre al·lega el pressupost municipal perquè s’obri un menjador social
Dies després de l’aprovació inicial del pressupost municipal del 2021, i dins el termini de presentació d’al·legacions, l’associació de veïns Calella Centre va acollir-s’hi per demanar que els diners del nou sistema de climatització de l’edifici consistorial es destinin a l’obertura d’un menjador social. La partida d’inversió en qüestió és de 225.000 euros. L’entitat discrepa del que és una prioritat política del Govern Municipal que s’ha recollit en els comptes. I s’inscrigui o no en els supòsits en què es poden al·legar els acords plenaris, aquesta al·legació s’haurà de resoldre en una futura convocatòria que, hores d’ara, es desconeix si serà imminent –en forma de sessió extraordinària– o s’esperarà a l’ordinària del mes d’abril.
Hèlia Tresserras, presidenta de l’associació veïnal, diu que la crisi socioeconòmica derivada de la pandèmia urgeix l’obertura d’aquest recurs. Que el sistema de climatització de l’edifici de l’ajuntament pot esperar a l’any vinent.
Aquests diners es destinen a les mancances seria molt important. Pensem que tots els escolars de Catalunya estan amb portes i finestres obertes tot l’hivern i l’estiu, imagino que l’ajuntament també podria fer aquest sacrifici i arreglar l’aire condicionat l’any vinent. És important perquè algunes persones van a Poblenou, però està saturat.
El Govern Municipal ha reconegut que s’ha hagut d’incorporar aquesta important inversió al pressupost perquè la climatització que hi ha a l’edifici ha deixat de funcionar. El portaveu Josep Torres exposava que, si no fos per aquesta circumstància, no seria una prioritat recollida en aquest exercici. I que la urgència ha comportat que s’utilitzés un mecanisme recollit en les bases d’execució del pressupost per avançar-ne l’adjudicació.
En paral·lel, el mateix 3 de març, l’associació de veïns Calella Centre va registrar una instància demanant que els plens telemàtics se celebrin en el marc d’alguna plataforma digital que permeti la participació directa de la ciutadania en les sessions ordinàries, formulant precs i preguntes com abans de la pandèmia.
Tarden a contestar i ho fan per privat. Els plens perden respecte el que hauria de ser un ple públic perquè els precs i preguntes queden desvirtuats. Es pot fer, com ara que parlem online. L’Ajuntament hi podria fer alguna cosa.
D’ençà que les sessions se celebren per una plataforma virtual, la ciutadania pot adreçar precs i preguntes als membres del Govern Municipal enviant un correu electrònic. En les darrera convocatòria, que es va aixecar amb la segona part de l’ordre del dia pendent, no es va obrir el torn.