L’arxiu municipal de l’Ajuntament disposa d’un espai de consultes
L’Ajuntament ha reformat les dependències de l’arxiu municipal que hi ha a la planta soterrània de l’edifici consistorial, on s’hi conserva documentació pròpia de l’administració i de particulars. S’hi ha fet una inversió de gairebé 114.000 euros per adaptar-lo a la normativa i per augmentar la capacitat d’emmagatzematge.
Les obres han permès adequar l’arxiu per millorar-ne el funcionament i optimitzar-lo, donant compliment a la normativa arxivística, tal com ha comentat l’alcalde accidental Marc Buch en declaracions a Ràdio Calella TV.
Adequar-nos a la normativa vigent en temes de ventilació, aïllament i protecció contra incendis; però hem aprofitat per instal·lar un sistema d’armaris compactes que ens permet optimitzar l’espai i doblar la capacitat.
Amb la reforma, s’ha aconseguit habilitar un nou espai perquè la ciutadania pugui consultar el fons documental.
L’espai de consultes és de nova creació. Abans hi havia l’arxiu però no per a la consulta. Just a l’entrada de l’equipament s’ha habilitat perquè tothom que ho vulgui pugui fer-ho amb comoditat.
L’arxiu municipal és un servei públic que preserva els documents que produeix o rep l’Ajuntament de Calella, però alhora conserva i difon documentació o col·leccions que provenen de particulars que tenen consideració d’interès o utilitat pública.
Qualsevol persona o entitat que faci un donatiu, si té interès públic també es pot incorporar a l’arxiu, que no només conserva documentació pròpia de l’administració.
L’arxiu atén les consultes dels ciutadans a les dependències del carrer Francesc Bartrina, obertes al públic en horari del matí (de 8 a 14h) amb cita prèvia.