L’ampliació de la zona blava s’aprova amb discrepàncies
L’adscripció de noves zones de la ciutat per la seva explotació com a zona blava va ser un dels punts amb més discrepàncies a la sessió ordinària del Ple Municipal celebrada ahir a la tarda. Especialment pel que fa a les places d’aparcament a l’entorn de la plaça Conrad Prat. Finalment va ser aprovada per pels vots favorables de l’equip de govern i d’ICV, l’abstenció d’ERC i els vots en contra de la CUP i el PP.
El regidor d’ICV, Sebastián Tejada, va expressar el seu acord amb el govern argumentant que la concurrència de serveis a la zona fa necessària la seva adscripció a la zona blava.
«Nosaltres estem d’acord d’aprovar les 12 places del carrer Valldebanador, que pensem que no creen cap distorsió significativa en el volum i en l’afectació de la ciutadania del conjunt de la zona blava, ja que funcionaran en règim i en zona turística i també amb la creació de les 55 places de llarga estada a un euro al dia a la zona de Doctor Vives. Pensem que és una zona que requereix una certa acotació degut a la concurrència de serveis amb la Fàbrica, les pistes esportives, l’escola bressol, sense que sigui un càstig excessiu per la ciutadania i confiem que aquesta intervenció col·labori a aconseguir-ho»
Josep Maria Pérez Basart, regidor del PP, va declarar que votaria en contra perquè creu que Calella està massa limitada per les zones blaves.
«Des del PP hi votarem en contra. Nosaltres no volem més zones blaves, crec que el poble ja està molt limitat amb el tema de les zones blaves i, per tant, el nostre vot serà contrari»
La CUP va mostrar el seu desacord amb el govern per la zona entorn de la plaça Conrad Prat afirmant que no es podia considerar zona blava per ser residencial i no de règim turístic. El regidor cupaire, Jan Catà, va acusar al govern de tenir «intencions clarament recaptatòries».
«Pel fet de que s’obri l’escola Salicrú no vol dir que hi haurà més gent aparcant tot el dia allà. En tot cas hi haurà més concurrència en aquella plaça a les hores d’entrada i sortida dels alumnes de l’escola, per tant, això és rotatiu, és temporalment curt. Per tant, no veiem que aquesta justificació estigui suficientment justificada i ens porta a pensar que és un canvi amb unes intencions clarament recaptatòries i aquesta en cap cas hauria de ser la filosofia de la zona blava de la ciutat»
Albert Torrent, tinent d’Alcaldia de Seguretat i Serveis Públics, va assegurar que no és l’ànim recaptatori la voluntat de Gestvia, sinó generar nous pàrquings amb tarifes inferiors.
«El primer objectiu és fer rotació. Si fos un ànim recaptatori, enlloc de cobrar 20 cèntims per aparcar mitja hora, hauríem pujat els preus i seria tot una mica més senzill, quan des de Gestvia el que s’intenta és generar altres pàrquings i amb unes tarifes inferiors»
El PSC va afirmar que la zona a l’entorn de la plaça Conrad Prat serà una bossa estratègica que ajudarà als ciutadans a poder aparcar en moments que no trobin un altre lloc. El regidor socialista, Josep Torres, va interpel·lar a Catà assegurant que totes les zones blaves de la ciutat afecten als veïns.
«Totes les zones blaves afecten als veïns. Totes. Les de dintre, les de fora, les del sector més comercial, aquesta que posarem. En principi totes. O totes o cap, podríem dir. No és el cas, jo crec que és una raó que decau pel seu propi pes perquè no podem dir que uns veïns són millors que uns altres i que a aquells veïns no els hi posarem. En principi, totes. En tot cas, aquesta nova adscripció té sentit per la rotació necessària que es plantejarà en aquesta zona per l’escola, per la mateixa Fàbrica i per la llar d’infants. A més un dels objectius principals és mirar de descongestionar la zona de la Muntanyeta»
ERC va emplaçar al govern a fer una revisió del sistema d’aparcament a la ciutat. El regidor Carles Ferrer va afirmar que al centre de la ciutat són cada vegada més escassos els aparcaments gratuïts i que això implica repensar les zones blaves.
«Tenim bastant clar la zona hotelera, tothom sembla que ho té clar. No tenim tan clar la zona de la plaça i aprofitant aquest punt voldria exposar sobre la taula que potser cal una revisió profunda de tota l’estratègia de les zones blaves, tarifatge, èpoques d’activitat, pàrquings dissuassoris i, sobretot, facilitat l’accés al centre amb transport públic i foment de transports alternatius»
Albert Torrent, com a president de Gestvia, va posar de relleu que l’ampliació de la zona blava no va tenir oposició al Consell d’Administració de Gestvia i va qualificar de «falta de respecte» que ERC demanés repensar les zones blaves.
«Quedes estorat perquè una cosa que en el Consell d’Administració de Gestvia no genera cap debat, i no m’atreviria a dir que tothom hi estava d’acord perquè és una cosa que no es va votar però sí que és veritat que ningú hi va mostrar una oposició i ara els partits polítics venen a dir el contrari. També trobo que és una falta de respecte a la gent que treballem a Gestvia, que fa molts anys, molts, que hi treballem, que el senyor Ferrer ens vingui a dir que necessitem repensar totes les zones blaves i les tarifes perquè és una feina que dins de Gestvia s’està fent constantment»
L’ampliació de les zones blaves va quedar aprovada per 11 vots a favor, corresponents al PDeCAT, el PSC i ICV, 3 abstencions (ERC) i els vots contraris del PP i la CUP.