L’Ajuntament promocionarà el Calella Film Festival a Fitur
Calella tindrà presència un any més a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, Fitur. És una de les trobades més importants del sector, que s’inaugura demà dimecres reunint a institucions i empreses del negoci turístic que aprofitaran per presentar els seus atractius i les novetats de cara a la pròxima temporada. Calella ha preparat un paquet promocional en el qual destaca l’oferta cultural vinculada al nou festival de cinema que organitza l’associació Rosebud. És el Calella Film Festival, que serà un dels atractius locals que es donarà a conèixer al mercat internacional amb l’objectiu d’avançar cap a un model turístic de qualitat.
Ho ha explicat la presidenta de l’ATC, Isabel Mallol, en una entrevista a l’Info Migdia de Ràdio Calella TV: “el tema cinema seria la innovació d’aquest 2017, tot i que ja es va iniciar el 2016. És la setmana del cinema que va de principis de juny fins a finals de juliol. El tema és que ja s’han poassat pel·lícules a la guingueta número 9, orientades al concurs i a fer aquesta promoció”.
Mallol ha explicat que l’acció promocional que es porta a Fitur va dirigida a captar l’atenció del turista internacional, al qual s’explicarà la possibilitat de practicar ciclisme a la nostra destinació. Calella és ciutat bikefriendly: s’han dissenyat rutes de ciclotuyrisme pels entorns naturals i una desena d’establiments hotelers disposen d’eines i instal·lacions adeqüades per a l’esportista.
El MUTUR serà un altre dels atractius locals que es presentaran a Fitur. La presidenta de l’ATC ha avançat que de cara aquesta temporada es programaran setmanalment visites guiades per als clients dels hotels. Una acció que finançarà l’associació empresarial: “oferir a la gent que es vulgui apuntar a una visita guiada setmanal que organitzarem des de l’ATC per visitar el Museu. Seran gratuïtes, tal i com estem fent ara amb el Far de Calella”.
La presidenta de l’ATC ha fet una defensa clara del fet promocional en l’àmbit turístic davant les crítiques i els dubtes sobre el retorn real que té en l’activitat econòmica local. Mallol ha posat d’exemple el creixement notable d’arribada de turistes francesos -del 3% del total l’any 2015 al 10% el 2016- després d’haver realitzat una campanya de màrqueting en línia adreçat a les famílies, finaçada amb la taxa turística. Igualment avança un increment de visitants britànics que arribaran a l’aeroport de Girona-Costa Brava. El sector turístic local va treballar en favor de la seva reactivació i aquest estiu es preveu que hi aterrin una trentena de vols setmanals. Això suposarà una ocupació constant de 8 mil places d’allotjament a les destinacions del litoral nord català, entre elles Calella.
Amb tot, Mallol admet que encara queda feina per fer amb el propòsit de consolidar un model de negoci en què primi la qualitat. I en aquest sentit, exposa que no és un objectiu comú de tot l’empresariat: “no és fàcil tenir el turista de qualitat que volem. Hem apostat per l’Ironman i ho hem aconseguit, però Calella té moltes places hoteleres i no tothom aposta pel mateix, hi ha diversitat. Es veu més el turista junveil que va a preus econòmics en temporada baixa, però és el que volem capgirar. El cicloturisme es basa amb el turista que be en temporada baixa a fer el seu entrenament i que potser després tornarà en temporada alta”.
L’ATC assistirà a Fitur en qualitat d’observadora, mentre que la delegació local desplaçada al certamen estarà encapçalada per l’alcaldessa i la primera tinent d’Alcaldia. Hi haurà els professionals de l’àrea de turisme atenent als visitants.
Aquí podeu escoltar l’entrevista íntegra amb Isabel Mallol.