L’Ajuntament presenta un nou canal de comunicació amb la ciutadania

Ja us podeu apuntar a la llista de difusió d’informació que l’Ajuntament de Calella ha creat a través de la plataforma de missatgeria instantània WhatsApp, una de les més utilitzades a nivell popular. El Govern l’ha presentat aquest matí assegurant que es tracta d’un complement dels canals de comunicació institucional que ja funcionen – web i xarxes socials –, que tindran nova imatge gràfica. S’ha desenvolupat en base a una gamma de diferents colors. El general de l’Ajuntament adoptarà el morat del domàs oficial de Festa Major.

Ara ja no caldrà consultar el web o les xarxes socials municipals per estar al corrent de la informació que dona l’Ajuntament de Calella. Es pot rebre directament al telèfon mòbil només apuntant-se a la llista de difusió que s’acaba de crear per tal de reforçar la comunicació amb la ciutadania.

És ben fàcil: us heu de guardar el número de contacte, que és el 93 766 30 30, enviar un missatge al WhatsApp tipus “hola” i després respondre “sí” per donar conformitat a la política de protecció de dades i començar a rebre informació. Serà de caràcter institucional, cultural o festiu. Però en el cas que sigui necessari, el consistori l’utilitzarà per traslladar qualsevol avís o alerta.

I a l’inversa, la ciutadania també podrà posar en coneixement incidències, preguntes o dubtes relacionats amb l’administració local i fer-ho de manera directa i còmode.

Quim Pla és el regidor de Comunicació de l’Ajuntament de Calella:

Tothom porta un mòbil intel·ligent a la butxaca, tothom té aquesta aplicació, i això ens permet que qualsevol contacte que es vulgui fer amb l’Ajuntament sigui ràpid i efectiu (…) Intentarem que sigui ràpid, però no serà com quan li envies un missatge a un amic que t’indica que l’ha vist, i ja està. A més, hi ha una altra cosa a tenir en compte: hi ha qüestions o problemes que no es poden solucionar només per WhatsApp, tot i que aquest canal sí ens servirà per explicar quins tràmits s’han de seguir.

L’alcalde Marc Buch ha posat un exemple pràctic de preguntes o dubtes que es podran resoldre a través del canal de comunicació municipal:

Imagino algú que vol sol·licitar un permís d’obres i no en té ni idea perquè no ho ha fet mai. Pot esciure al canal de WhatsApp: “Vull renovar la cuina. He de demanar un permís?”. Aquesta és la via ideal perquè se li respondrà indicant quins tràmits i a quins serveis s’ha d’adreçar. I així moltes altres coses.

L’Ajuntament desplegarà una campanya de publicitat a través de les xarxes socials, entre d’altres, per donar a conèixer aquest nou canal de comunicació bidireccional que té per objectiu reforçar i fer encara més fàcil el contacte entre l’administració i la ciutadania.

Nova imatge institucional

Coincidint amb la presentació del nou canal de comunicació intitucional, l’Ajuntament ha donat a conèixer la nova imatge gràfica que tindran els diferents canals d’Instragram de la institució. El protagonisme serà per a l’escut oficial, que es mostrarà en diferents colors per tal d’identificar-los i diferenciar-los. El genèric de l’Ajuntament adopta el morat dels domassos oficials de Festa Major.

Aquesta nova reordenació dels perfils d’Instagram de l’Ajuntament s’estrenarà el proper 25 de setembre i posarà punt i final a la marca Calella és més.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.