La zona verda s’implantarà als carrers del PP1
Les places d’aparcament de la zona del PP1 passaran de blanques a verdes a principis d’aquest estiu. En un total de deu trams de carrers s’hi estendrà el model que està funcionant al Rierany dels Frares, on l’estacionament és gratuït per a les persones residents i de pagament per a la resta. Ahir, un Ple Municipal dividit va formalitzar l’adscripció dels terrenys a la gestió de l’empresa municipal de mobilitat perquè hi impanti la zona verda, complint l’acord del consell d’administració de Gestvia. Els partits del Govern i Cs hi van votar a favor, mentre Esquerra, Calella en Comú i la CUP s’hi van abstenir. Diuen que aquest model xoca amb les polítiques de mobilitat sostenible.
Divisió en el Ple Municipal sobre l’ampliació de la zona verda a l’àmbit residencial del Parc, darrera l’antic Mercadona, que es va aprovar gràcies als vots a favor dels partits de la coalició de Govern – PDeCAT-Junts per Calella i el PSC – i de Cs. També de la CUP, després d’escoltar les explicacions de Secretaria. La regidora Núria Freixas va recalcar que el seu partit donava estríctament el seu suport a l’adscripció de les places a la gestió de l’empresa municipal de mobilitat, Gestvia.
Com Esquerra i Calella en Comú, també la assenyala que el model de zona verda gratuïta per a les persones residents no és sostenible.
Núria Freixas (CUP):
Qüestionem l’eficàcia i l’eficiència de les zones verdes tant a nivell econòmic per Gestvia com pel medi ambient, i perquè sempre ho hem vinculat a un pacte polític de Govern.
Josep Maria Juhé (Calella en Comú):
Llegint els informes del gerent sobre el resultat de la zona verda actual, es demostra que és deficitària i no compleix els objectius de rotació de vehicles. I també hi ha una qüestió tècnica: la possibilitat de fer un pagament mínim als vehicles locals. Era una proposta que vam fer quan vam començar a parlar-ne, perquè aparcar gratuïtament al carrer no és sostenible.
Xavier Ponsdomènech (Esquerra):
Pel tema deficitari, que s’hagi d’incorporar una persona a la plantilla i que l’espai tindrà només tres màquines, que creiem insuficient, sobretot quan arriba algú de fora i no té l’aplicació; ens vam abstenir.
Esquerra i Calella en Comú es van abstenir en la votació.
De la seva banda, Cs va aplaudir que se segueixi amb el pla d’implementació de la zona verda a Calella que es va impulsar sota la presidència de Torres i amb Gomis a la vicepresidència. Amb tot, el regidor de la formació taronja va dir que hagués prioritzat l’àrea de la piscina municipal per la pressió que exerceixen els visitants durant la temporada turística.
Guillermo Gomis (Cs):
Sota el nostre punt de vista, a la zona de la piscina creiem que és més necessari perquè sobretot a l’estiu s’incrementa molt la demanda i la gent d’aquí té dificultats per trobar lloc. Els turistes tindran dues opcions, o llogar el pàrquing de l’hotel o fer com la gent d’aquí.
Els partits del Govern Municipal van negar que la zona verda sigui deficitària, com es va exposar des de l’oposició. Albert Torrent (PDeCAT-Junts per Calella) i Soufian Laroussi (PSC) van matisar que s’ingressen menys diners que amb la zona blava que funciona als carrers del centre, on tothom ha de pagar per estacionar, sigui o no veí o veïna de Calella.
Albert Torrent (PDeCAT-Junts per Calella):
El que sustenta Gestvia és la recaptació de zona blava. La verda, no dona tant benefici, però és una manera de gestionar la via per garantir que el ciutadà de Calella hi pugui aparcar de manera més assequible que si no estigués regulada.
Soufian Laroussi (PSC):
Abans era zona blanca i, per tant, gratuïta i no ingressàvem res. Ara sí ingressarem diners, però seran menys en comparació amb la zona blava, i és lògic. Dir que és deficitària quan ingressàvem 0 euros i ara ingressarem algo?
Les places d’aparcament del PP1 que han passat a ser regulats i on s’hi implantarà la zona verda són:
Carrer Doctor Vivas (entre carrer Indústria i carrer Joan Corominas)
Carrer Indústria (entre carrer Valeri Saleta i carrer Doctor Vivas)
Carrer Joan Fuster (entre carrer Sant Jaume i carrer Doctor Vivas)
Carrer Santos de Maimona (entre carrer Doctor Vivas i carrer Bisbe Plàcid Crous)
Carrer Veracruz (entre carrer Enric Teixidó i Salvà i carrer Melcior Folgado i Sanchís)
Carrer Francesc Saula i Pujals
Carrer Enric Teixidó i Salvà
Carrer Bisbe Plàcid Crous
Carrer Claudi Salom i Morera
Carrer Melcior Folgado i Sanchís
Torrent i Laroussi, vicepresident i president de Gestvia, respectivament, han anunciat que proposaran al consell d’administració de l’empresa pública que deixi de ser necessària la retirada d’un tiquet diari perquè els residents aparquin a la zona verda. Defensen la mesura per una qüestió de sostenibilitat.