La teleassistència arriba a 100.000 persones de la província de Barcelona

El servei de teleassistència que presta la Diputació de Barcelona va assolir al febrer la xifra rècord de 100.000 persones usuàries. Gairebé tres de cada quatre són dones. Pel que fa als dispositius, a finals del mes passat n’hi havia prop de 27.000 de seguretat a la llar, 84 terminals adaptats a persones amb problemes de comunicació i 187 de teleassistència mòbil. A més, hi havia 3030 penjolls adaptats per a persones amb problemes de mobilitat o manca de força als braços i les mans. La presidenta de l’organisme supramunicipal, Núria Marín, va visitar ahir dimarts la titular número 100.000 del servei, que és una veïna de l’Hospitalet de Llobregat.

El servei de teleassistència dona cobertura al 13% de les persones majors de 65 anys i el 34% de majors de 80 a la província de Barcelona. El 2022 es va tancar amb un augment de 5.000 persones ateses respecte l’any anterior i a finals de febrer es va superar la xifra dels 100.000.

Al llarg de 2022, el Centre d’Atenció va atendre gairebé 700.000 trucades i se’n van emetre 1.472.000. En total, més de 2.000.000 de comunicacions amb les persones usuàries. A més, es van fer 117.000 visites domiciliàries, 69.000 de les quals van ser intervencions de les unitats mòbils.

El programa s’adreça a persones majors de 65 anys, amb discapacitat, en situació de dependència, amb insuficiència de recursos econòmics, amb necessitats especials pel que fa a la seva capacitat física o psíquica per desenvolupar la vida diària a casa seva, que són proposats pels serveis socials locals. Permet fer adaptacions funcionals als habitatges, un 86% de les quals són en banys: consisteixen en tasques com canviar la banyera per un plat de dutxa, col·locar agafadors o altres ajudes tècniques.

El model de prestació ha evolucionat d’un model de reacció davant l’alerta a un centrat en la prevenció, que és capaç d’anticipar riscos. Aquesta millora és possible gràcies a la incorporació de noves tecnologies. El procés de digitalització es va iniciar l’any passat, que es va tancar amb 3.000 terminals digitals instal·lats a les llars de la província. Es preveu que, com a mínim, el 35% de llars estaran digitalitzades a la província el maig de 2024.

Com en anys anteriors, el Servei Local de Teleassistència manté una estreta col·laboració amb altres institucions com els Mossos d’Esquadra, Bombers de Catalunya, Protecció Civil i la Xarxa de Refugis Climàtics de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb la finalitat de millorar la coordinació en matèria de prevenció i actuació davant de situacions d’emergència.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.