La Síndica Municipal presenta l’informe d’activitat del 2019

La Síndica Municipal, Sílvia López, ha presentat aquesta tarda en sessió extraordinària del Ple Municipal de Calella, l’informe d’activitat del 2019. En el qual ha exposat que, enguany ha atès un total de 10 queixes reduint-se així, entre 10 i 12 queixes menys que l’any passat. Aquestes s’han centrat en la brutícia de la ciutat, la circulació de vehicles i l’espai comercial. López, també ha aprofitat per presentar la renúncia al seu càrrec, oferint els seus serveis fins a trobar a la persona que assumeixi aquesta figura.

L’informe constata la disminució, respecte al 2018, de les queixes registrades. Ha atès un total de 10 queixes al nostre municipi, que representa el 50% menys de les queixes rebudes l’any passat, on es situaven al voltant de les 20 reclamacions. Sílvia López, assenyala també, que la majoria d’aquestes s’han produït al carrer i no a les dependències de l’OAC.

Aquest any s’han atès menys visites. L’any passat van ser 20 o 22, aquest només han sigut 10. a mi m’ha semblat que, comparat amb el 2018, hi ha molta gent que ha decidit no venir i fer-me la queixa al carrer. Quasi sempre les queixes són les mateixes.

No obstant això, una altra diferència, respecta l’any anterior s’observa en la temàtica de les queixes que, principalment, són sobre els excrements d’animals, la circulació dels vehicles i l’asfaltat del c. Església, diu López.

Bàsicament són quatre: una queixa és que Calella està bruta, sobretot pel tema dels excrements dels animals; el tema de la circulació, que ja havia sortit l’any passat, els cotxes van massa ràpid i ara s’hi ajunten els patinets elèctrics, que van per llocs de vianants; i, la gent també es queixa, sobretot el sector comercial, que el carrer Església no està ben asfaltat i està brut.

López, ha remarcat que una d’elles ha estat una consulta i les 9 queixes, que pràcticament es troben resoltes. I que, principalment, són problemàtiques amb la temporalitat de resposta de la Diputació. Una altra qüestió que ha comunicat ha estat el fet d’acceptar totes les queixes. Tot i que, en alguns casos no era el lloc indicat, no havien presentat la queixa prèvia a l’Ajuntament o no havien rebut resposta del consistori.
Per aquests motius, López ha demanat l’elaboració d’un Protocol. Proposta que s’ha rebut positivament.

Abans d’exposar l’informe d’activitat, Sílvia López, ha renunciat al seu càrrec, al·legant motius personals. “Ha estat una experiència gratificant, igual que les relacions amb polítics/ques i gent que s’ha adreçat a mi” per això, la síndica ha aprofitat per donar els seus agraïments. Que també ha obtingut per part de totes les forces polítiques, les quals han destacat la seva feina. En aquest temps de traspàs, per a trobar una altra persona que faci la funció de Síndica, ha ofert la seva disposició per seguir treballant. A causa d’això, els regidors i regidores li han ofert un obsequi i, els agraïments de l’alcaldessa, Montserrat Candini “has posat els fonaments”.

Les reaccions dels partits polítics, sobre l’informe d’activitat del 2019, s’han traduït en la creació del protocol. La CUP, Comuns i ERC estan a favor d’aquesta proposta de la qual, l’equip de Govern de Junts per Calella i PSC, ha “pres nota” per treballar en ell i en la millora de l’Ajuntament.
D’altra banda, Núria Freixas de la CUP, ha recalcat que “s’ha d’eliminar el silenci administratiu” i realitzar “les respostes en un termini i per escrit”.
Per part d’ERC, Xavier Ponsdomènech ha assenyalat que s’ha de fer difusió de la figura de Síndic per tal que tothom accedeixi a ella.
En el cas de Sebastián Tejada, de Calella en Comú, s’ha preguntat el, perquè no es formalitzen les queixes?

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.