La Síndica Municipal matisa les seves paraules sobre el grau de satisfacció dels ciutadans atesos
Sílvia López ha passat avui pel programa La Ciutat després d’haver presentat en seu plenària el balanç d’activitat del 2018, quan es van atendre 22 casos i 14 d’ells es van resoldre. Llavors va explicar que el tancament d’un expedient no implicava que el ciutadà quedés “content”. López ha aclarit que no és en relació al servei que se li ha donat sinó que el dictamen o conclusió pot diferir de les expectatives que tenia. I n’ha donat dos exemples.
El d’un ciutadà que va acudir a la Síndica Municipal per queixar-se que la Biblioteca Municipal estigués tancada alguns matins. Sílvia López ha detallat quin és el procediment que es va seguir i que va finalitzar amb el tancament d’expedient sense tramitar cap recomanació a l’Ajuntament de Calella.
Una persona ve i es queixa que la biblioteca està tancada alguns matins. Es fa un estudi comparat amb d’altres equipaments del voltant i s’esbrina que, en funció del volum, té un personal assignat que ha de fer uns horaris. Amb criteris d’Ajuntament i direcció s’estableix un calendari que creuen és el més adient per Calella. Té uns criteris lògics i estudiats. La persona quan li fas l’explicació argumentada, ho entén però no surt contenta perquè ho faria d’una altra manera.
Un altre exemple d’expedient resolt, que potser no ha satisfet les expectatives del ciutadà, fa referència a la queixa presentada pels sorolls que fan o feien els clients a l’exterior d’un local d’oci nocturn. S’ha tancat el cas perquè l’actuació de l’administració local i del propietari s’entén per correcta.
Es fa reunió amb regidoria, se sap que s’ha fet pedagogia al local, que està insonoritzat. Es demana informe a la Policia sobre les incidències del 2018 i es comprova que surt molt poc i no ha tingut cap multa. Cada cop que hi ha anat la patrulla no ha vist cap aldarull, sí dues persones a la porta… Però consten trucades continuades. No poso en dubte que els veïns estiguin molestats, no han trucat perquè han volgut; però d’altra banda no puc continuar la meva acció perquè hi ha un informe policial.
Els sorolls i les taxes són els temes que generen més volum d’activitat. Sobre aquest últim aspecte, la Síndica Municipal ha recomanat clarificar les ordenances on queden recollides.
Potser aniria bé, encara que això requerirà perdre més temps, però el treballador que et diu que has de pagar t’ha d’explicar perquè i quina part et poden retornar, perquè la gent es queixa.
La Síndica Municipal ha parlat en l’entrevista d’altres casos resolt dels quals n’ha rebut un retorn molt positiu perquè ha permès obrir un procés de mediació. I ha apuntat que un dels assumptes sobre els quals té previst treballar a partir d’ara és la velocitat de circulació per dins el nucli urbà.
Que es consolidi la “zona 30”: en un espai urbà és el límit de velocitat i és cert que van ràpid, fan soroll i contaminen més, i això fa que les bicicletes acabin circulant per voreres i llocs per on no poden. Si volem avançar cap a un espai ecològic i que doni preferència als vianants i a qui circula amb un vehicle que no contamina, s’hauria de facilitar.
Quant a la seva feina, i amb un rodatge de només sis mesos, Sílvia López en fa un balanç positiu.