La Setmana Santa pinta bé per al sector turístic

Calella es prepara per donar el tret de sortida a una nova temporada turística amb un bon nivell d’ocupació. Aquesta Setmana Santa ha arribat tard en el calendari i sort d’això, perquè esquivarà les pluges que han marcat els últims dos mesos. De fet, el sol i la bona temperatura d’ahir diumenge ja va portar molta gent a la platja. Hotels, aparthotels i càmpings preveuen omplir amb turistes catalans, espanyols i francesos, un mercat on s’ha fet molta feina promocional en els últims anys que “està donant resultats”. Ho ha dit la presidenta de l’ATC, Sònia Hernández, en declaracions a Ràdio Calella TV, mostrant-se optimista quant al comportament de l’estiu per l’escenari en el que ens trobem ara mateix. “Ja no tenim les restriccions per sequera que van fer trontollar el sector, sobretot quan es parlava de les piscines”, ha reconegut.

Després d’un cap de setmana d’ambient gairebé estiuenc, aquest divendres arriben per a moltes persones les vacances de Setmana Santa, el que marca l’inici de la temporada turística. Les més afortunades tindran 11 dies de festa per endavant. El sector de l’allotjament local nota que hi ha ganes de bon temps i amb les reserves ja confirmades, preveu una ocupació que, en el millor dels casos, arribarà al 90% però dels llits disponibles. I és que no tots els hotels, aparthotels i càmpings s’han decidit a obrir encara. Sònia Hernández és la presidenta de l’ATC.
Reproductor d'àudioD’entre un 80 i un 90% dels llits disponibles. Quedarà un 20% dels hotels que encara no hauran obert (…) Client de proximitat i de fora, sobretot del mercat francès, on s’han fet moltes campanyes promocionals i ara veiem que estan donant resultats.
Si es confirmen les xifres, Calella tindrà un nivell d’ocupació per Setmana Santa similar al d’anys passats. Però el sector sí espera millorar-les durant la temporada alta, en ple estiu. Diu que hi ha diversos factors que els fa ser optimistes.
Reproductor d'àudioTot està funcionant amb normalitat, les reserves van entrant a un ritme com feia anys que no vèiem, i ja no tenim les restriccions d’aigua que ens va preocupar molt l’estiu passat i va fer trontollar el sector quan es parlava de les piscines. Però ara, tot apunta que serà una bona temporada i esperem superar el nombre de llits i pernoctacions de la passada.
L’ATC, que representa el sector de l’allotjament però també el de la restauració i el comerç, acaba de renovar conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Calella per a l’impuls de la destinació local. L’administració hi aporta 64.000 euros. Hernández ha explicat que des del sector privat ofereixen suport en la definició d’estratègies per a la sostenibilitat – com és l’objectiu del pla finançat pels fons europeus NEXT GENERATION – i es pacten les iniciatives en l’àmbit promocional.

Signatura del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Calella i l’ATC, dijous passat.
També s’ha donat a conèixer el programa d’activitats que es tiraran endavant aquest any, amb descomptes per a la gent que s’allotgi a Calella. Com a novetat, espectacles de rumba catalana, i es confirma el retorn de la gira de Los40 ON TOUR.
Reproductor d'àudioAquesta activitat inclou que, durant tres mesos, la cadena de Los40 Principales ofereixi una franja perquè Calella informi de totes les activitats que es fan a l’estiu, de tal manera que arriba a tot Catalunya.
L’aportació de l’ATC per aquesta activitat és d’aproximadament 4.000 euros, que l’Ajuntament de Calella acaba de completar. En el programa de dinamització turística també hi ha activitats nàutiques, volades d’estels, visites guiades al refugi antiaeri del Parc Dalmau o excursions al Far i Les Torretes, i jocs gegants, entre d’altres.