La reputació online de les platges del Maresme és bona tot i que encara hi ha molta feina a fer segons un estudi de la Diputació
La reputació «online» de les platges de la demarcació de Barcelona és bona tot i que encara hi ha molta feina a fer. Aquesta és una de les principals conclusions de l’estudi de la Reputació Online a les platges de la Demarcació de Barcelona que s’ha presentat aquest matí al Far de Calella.
L’estudi, que inclou les platges de Barcelona, ha analitzat i recopilat més de 279.000 opinions i valoracions que els turistes han fet a través de plataformes digitals com TripAdvisor o Google Maps i també a les xarxes socials com Facebook, Twitter o Instagram.
Segons Xavier Font, cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació, les platges del Maresme, incloses les de Calella, tenen un volum baix d’opinions a les plataformes turístiques. En aquest sentit, segons Font, cal incrementar els esforços per part de les administracions per augmentar el tràfic online de les destinacions turístiques.
La Diputació dóna una sèrie de consells a les administracions locals com ara incrementar la promoció online en detriment de la promoció a través de fulletons o opuscles.
També és recomanable, diu Font, donar resposta sempre a tots els comentaris que generi la destinació, siguin positius o negatius. En cas contrari, segons ell, es deu malmesa la reputació online. Font parla de la tipologia de comentaris.
Segons l’estudi, els turistes procedents de destinacions més llunyanes són els que valoren millor les platges del litoral barceloní, sent l’estatal el que fa una valoració més negativa.
L’estudi, que és obert i encara no ha finalitzat, ha analitzat 115 platges de 26 poblacions de la demarcació. La nota global de la reputació online de les platges és de 8,47.
Aquí podeu escoltar l’entrevista amb Xavier Font.