La Plataforma Preservem el Maresme en contra del pagament “vinyeta”

La plataforma Preservem el Maresme ha tornat a expressar el seu rebuig al nou model de gestió de les autopistes que impulsa el departament de Territori i Sostenibilitat. Consistiria a pagar una  tarifa plana anual, que rondaria els 70 euros, per tenir accés il·limitat a tota la xarxa viària posant un adhesiu.

El portaveu de Preservem el Maresme, Antoni Esteban, ha reclamat unitat d’acció de totes les administracions implicades per, tal i com van acordar el Consell Comarcal del Maresme i les entitats cíviques del territori, aconseguir que la C32 es converteixi en la via alternativa a l’N-II, fent-la gratuïta.

Esteban assegura que la comarca pateix un greuge comparatiu molt important davant d’altres territoris: “No hi ha cap maresmenc que vulgui continuar pagant despres de 50 anys es un greuge important davant daltres territoris. És una falta de solidaritat que demostra que al Maresme estem oblidats”.

Esteban recorda també que la Generalitat de Catalunya arrossega un dèficit d’inversió en mobilitat a la comarca d’aproximadament 97 milions i mig d’euros. “Tenim els mateixos problemes que fa 7 anys amb la mobilitat: Rodalies, transport public, amb la c32 que seguim pagant i la Nacional-II que fa molts anys que reivindiquem que es pacifiqui i s’acabi convertint en un carrer del poble“, ha dit el portaveu de Preservem el Maresme.

Preservem el Maresme ha retret la falta de compromís efectiu dels últims Governs de la Generalitat de Catalunya i dels seus titulars de Territori. “El pagament per vinyeta és una imposició que va en contra del Pacte de Mobilitat que el Parlament va aprovar i va venir a presentar el conseller Rull”, ha lametat Esteban.

El document recull un paquet d’accions valorades en 635 milions d’euros que es van sometre al debat del territori per establir l’ordre de prioritats. En aquest pacte es recollien mesures concretes relacionades amb les infraestructures, com la pacificació de la N-II, o amb la gestió del transport públic, per propiciar un model on el vehicle privat deixi de ser l’omnipresent.

A continuació podeu recuperar íntegrament l’entrevista al portaveu de Preservem el Maresme, Antoni Esteban.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.