La pandèmia motiva un repunt de consultes a l’OMIC
El confinament va provocar una allau de consultes a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor. La totalitat de l’activitat generada a l’oficina va estar directament relacionada amb la situació originada per la Covid. La majoria de consultes van estar estretament lligades amb el sector turístic, de transports o amb el pagament de quotes mensuals per activitats que estaven restringides.
Fins al 2019 la majoria de consultes que es feien a l’OMIC eren en relació a serveis bàsics de la llar com l’aigua, l’electricitat, el gas i la telefonia. El confinament, però ho va capgirar tot. El responsable de l’OMIC, l’advocat Oriol Contreras, ha explicat que la situació excepcional va provocar – i encara provoca – una allau de noves peticions a consum. Al principi moltes estaven relacions amb viatges cancel·lats, amb el pagament de quotes d’activitats suspeses o amb títols de transport. A l’inici del 2021, però, la situació va canviar, i la gran majoria de consultes les va propiciar el confinament municipal i les devolucions de les compres nadalenques.
A les consultes habituals hem de sumar totes les que ha generat el confinament. Al principi vam tenir moltes consultes relacionades amb agències de viatges i bitllets cancel·lats. Ara al gener va ser curiós, perquè la gran majoria de consultes eren per qüestions de confinament municipal i devolucions a les botigues.
Al llarg de tot l’any també van augmentar les consultes relacionades amb la docència i centrades principalment en el manteniment de les quotes mensuals per servei no prestat en escoles i escoles bressol privades.
Des de l’OMIC recorden que donen resposta a totes les consultes dels ciutadans, malgrat reconèixer que la llista d’espera actual per tenir una cita amb l’advocat de consum és d’un mes aproximadament. Per concertar una visita amb ell, que és gratuïta, cal trucar al 93 766 51 64.