La PAH demana solucions al Santander pels clients afectats per la hipoteca
La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) de Tordera s’han adreçat aquest matí al banc Santander de Calella per llegir el manifest de la lluita per la Llei de l’habitatge PAH i demanar solucions per alguns dels ciutadans afectats.
Ho ha explicat la seva coordinadora.
“Hem vingut a llegir el manifest de totes les PAH, l’hem llegit dins del banc. Ens han signat 5 casos de tots els casos que portàvem, ens els han segellat per passar-los a la central. El que volem és pagar, però ells no ens donen solucions. Pagar un lloguer social o bé una dació en pagament, que és el que una de les clientes també demana, però sense que deixin motxilla, que a sobre que et treuen la casa et deixen una motxilla de milers d’euros”
Una de les afectades és una dona amb una denúncia per violència de gènere amb la qual el banc no vol negociar, segons ella mateixa afirma, perquè no es posa d’acord amb el seu exmarit, amb qui no pot tenir cap tipus de contacte, i a la qual el banc continua adreçant les factures de la casa en la que, des de gener, ocupa el seu ex marit.
“La meva exparella té la denúncia per violència de gènere. A part, al banc li estic explicant que jo no puc tenir relació amb ell, ni tràmits, ni parlar ni res, ja que tinc la sentència favorable del judici que vam tenir al gener. Estic esperant que es faci la sentència ferma per poder-lo fer fora perquè ell ha ocupat l’habitatge des del 27 de gener. Estic intentant negociar amb el banc, ja que si ell no posa de la seva part per res, que almenys negociï amb mi”
El banc Santander no ha volgut pronunciar-se sobre aquesta acció que la PAH de Tordera ha portat a terme a la seva sucursal de Calella.
A continuació podeu escoltar íntegrament l’entrevista a la coordinadora de la PAH de Tordera i a tres afectades per problemes amb l’habitatge.