La logística prevista perquè les dues edicions d’IRONMAN Barcelona es disputin el mateix dia
IRONMAN i Ajuntament de Calella han planificat la logística perquè el 4 d’octubre del 2020 es puguin disputar les dues edicions anuals de l’IRONMAN Barcelona, el de la mitja distància –que s’havia de celebrar el 17 de maig però s’ha posposat- i el de la llarga. Hi haurà uns 5.000 triatletes en competició però la idea és que els participants a cadacuna de les proves se solapin el mínim possible.
Es començarà amb la prova de l’IRONMAN 70.3 donant la sortida als triatletes al segment de natació en la modalitat del rolling start. Seguidament, es llançaran a l’aigua els participants a la llarga distància. El tinent d’Alcaldia d’Esports de l’Ajuntament de Calella ha explicat la importància de controlar molt bé els timmings de la sortida per garantir que, a partir de llavors, no es produeixin aglomeracions d’atletes en competició.
Es tracta de fer una rotació molt ben planificada, que és el que ha estat treballant l’empresa, sobretot en les transicions perquè els atletes coincideixin el mínim possible. S’aniran fent llançaments per tandes per controlar molt bé els timmings i evitar que coincideixin.
El segment més crític de la jornada –reconeix Buch- serà la bicicleta. Les pròpies normes de la competició estableixen que no està permès el drafting (córrer a roda) i les condicions d’aquesta pròxima edició seran tot un repte en aquest sentit. La decisió presa per l’organització d’acord amb el consistori és habilitar un aparcament complementari a Renfe per a les bicicletes dels participants de l’IRONMAN 70.3. El gran, el que ocupa tota la superfície del Camp de Futbol de Mar, serà per als participants de la llarga distància.
Aquí un dels grans canvis que obliga la situació d’excepcionalitat. Uns i altres hauran de passar per un únic circuit de bicicleta, donant-hi tantes voltes com la distància que han de completar.
El circuit serà el mateix per a les dues proves, però faran més o menys voltes en funció de la distància en què competeixen els atletes. Hi haurà un moment al final del 70.3 i al principi de la cursa de bicicleta de l’IM que hi haurà una acumulació però l’empresa diu que hi pot donar resposta i que es pot absorbir perfectament.
Un cop superat aquest segment “crític”, els participants iniciaran la cursa a peu, que serà el mateix per a les dues proves, com s’ha vingut fent fins ara.
El tinent d’Alcaldia d’Esports reconeix que no són les millors condicions per al desenvolupament de la prova esportiva però que s’han valorat totes les alternatives possibles, sempre amb la idea de mantenir-ne la celebració per l’impacte econòmic positiu que l’esdeveniment té a la ciutat de Calella. Explica que la idea inicial era que es disputessin en caps de setmana diferents.
Sabem que no és l’escenari ideal però és l’única solucio possible. Fam provar de fer les proves en caps de setmana separats, però el calendari s’ha anat atapeïnt per la cancel·lació d’altres esdeveniments esportius i des de Carreteres no han vist possibilitat d’encaixar-la en un altre cap de setmana perquè ja hi ha tancaments concedits. La millor opció ha estat aquesta.
Com a aspecte positiu d’aquest nou escenari provocat per la pandèmia del coronavirus –que també ha obligat a resituar altres proves d’IRONMAN arreu del planeta-, diu Buch que l’Ajuntament limitarà a un sol dia els recursos de personal i material que destina a l’esdeveniment esportiu.