La Generalitat es farà càrrec del manteniment de l’autopista a partir de l’1 de setembre
Amb la finalització del contracte de concessió de les autopistes que són de titularitat de la Generalitat de Catalunya, el Departament de Territori i Sostenibilitat passarà a assumir-ne la gestió directa. Entre elles, hi ha l’autopista del Maresme, que la mitjanit del 31 d’agost a l’1 de setembre del 2021 s’alliberarà de peatges després de més de 50 anys com a via de pagament. El Consell Executiu va aprovar ahir impulsar un nou contracte per al manteniment de diversos trams de la C-32 nord, C-33 i C-31.
El Govern de la Generalitat destinarà 23,7 milions d’euros fins el 2025 a les tasques de conservació de les autopistes que tornarà a gestionar directament després del final de la concessió amb INVICAT. La portaveu en funcions, Meritxell Budó, explicava ahir després de la reunió del Consell Executiu quines tasques es cobriran amb aquesta despesa.
El nou contracte abastarà, entre d’altres, les operacions ordinàries de manteniment d’elements com la senyalització vertical i horitzontal, les barreres de seguretat, l’enllumenat o l’abalisament d’unes vies que, a més, registren un important volum de trànsit.
La mitjanit del 31 d’agost a l’1 de setembre, s’aixecaran els peatges de l’autopista C-32 del Maresme, la via de pagament més antiga que hi ha a tot l’Estat espanyol. Se n’havia fet l’anunci però la certificació definitiva arribava l’estiu passat quan el Departament de Territori i Sostenibilitat va encarregar l’estudi per replantejar la mobilitat al Maresme amb el nou escenari “postpeatge”. A més d’analitzar l’impacte de la supressió de les barreres, haurà de definir propostes de millora de connectivitat i de reconfiguració tant d’aquesta via com del conjunt de la xarxa viària del corredor.