La Generalitat certifica que l’alliberament de peatges de la C-32 es produirà d’aquí a un any

El secretari secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavin, ha confirmat la data d’aixecament dels peatges amb l’anunci de licitació de l’estudi que determinarà les actuacions que caldrà dur a terme en matèria de mobilitat per atendre l’impacte que suposarà la gratuïtat de l’autopista; especialment sobre la N-II. Els primers estudis indiquen que hi haurà un trasllat de trànsit important cap a la via de tres carrils, d’entre 6.000 i 15.000 vehicles diaris.

El 31 d’agost del 2021 serà un dia històric per al Maresme. Es complirà una de les principals reivindicacions del territori quant a mobilitat i s’acabarà amb el greuge que es pateix des de la posada en funcionament de la C-32 Nord, el 2 de juliol del 1969, quan es va inaugurar el tram Montgat-Mataró, convertint-se en la primera autopista de peatge espanyola. La modalitat de pagament es va mantenir en els trams que es van obrir posteriorment, entre els quals Mataró-Palafolls, el 1994. Els primers en trepitjar-ne l’asfalt van ser els membres del Club Ciclista la Roda de Calella.

La primera concessió de l’autopista es va signar l’any 1996 quan el Govern espanyol n’era el titular. Es va adjudicar per un termini de 37 anys a l’associació d’empreses Unión Industrial Bancaria, Liga Financiera SA, Condotte Española SA i FICISA. Abans de la finalització de l’adjudicació, l’any 1990, el Ministeri d’Obres Públiques va adjudicar a ACESA la construcció dels trams de la Ronda de Mataró i Mataró-Palafolls a canvi d’ampliar la concessió fins el 2016. Però llavors, i quan la C-32 ja estava a mans de la Generalitat de Catalunya -el traspàs de la titularitat es va produir el 1995-, i a canvi de baixar els peatges d’altres vies que ACESA explotava, es va allargar la concessió fins al 2021.

Avui dia, l’autopista C-32 té una longitud de 47 quilòmetres al seu pas per la comarcal del Maresme. Compta amb un total de 24 enllaços, 9 dels quals són parcials. Hi ha peatges troncals als termes municipals de Pineda de Mar, Arenys de Mar i Vilassar de Mar.

La Generalitat de Catalunya ha licitat aquesta setmana l’estudi que analitzarà la configuració viària actual al territori i plantejarà propostes d’actuació per millorar la connectivitat i reconfigurar el conjunt de la xarxa. Tindrà un cost de 250.000 euros i estarà acabat en un termini de 6 mesos.

El president del Consell Comarcal del Maresme, Damià del Clot, ha celebrat l’anunci de la Generalitat de Catalunya i ha posat de relleu que és el resultat de molts anys de lluita col·lectiva.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.