La Generalitat adapta l’app Infoconsum perquè els usuaris puguin denunciar les incidències de Rodalies
La Generalitat de Catalunya ha renovat l’aplicatiu Infoconsum per poder atendre les denuncies i consultes dels usuaris sobre el servei de Rodalies i Regionals operats per Renfe. Es podran denunciar les afectacions en horaris, línies i itineraris, una deficient atenció al client -en la que s’inclou també la falta d’informació- o el mal estat de trens i estacions. El Govern català vol emparar-se en els drets recollits en el Codi de consum de Catalunya davant les dificultats de sancionar Renfe i Adif.
L’usuari podrà adjuntar una fotografia per acreditar la incidència que denunciï a través de l’app Infoconsum, que està operativa des del 2012 i compta amb més de 10.000 descàrregues. La nova versió l’ha presentat aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que ha afirmat que el Govern treballa per acabar amb la “impunitat” de les incidències de Rodalies, convençut que la pressió de les denúncies aconseguirà millorar el servei.
Renfe ja ha donat resposta a la renovació de l’aplicatiu per a dispositius mòbils en un comunicat en què defensa que els viatgers ja disposen de vuit canals d’atenció per a consultes, queixes i suggerències. Fa referència, per exemple, a la web de Renfe i de Rodalies, el perfil que té a la plataforma Twitter, els llibres de reclamació que hi ha a disposició dels usuaris o el mateix Síndic de Greuges. Durant el 2016, Renfe va atendre 16.617 consultes de viatgers a Catalunya, el que suposa el 0,014% dels 117 milions de clients que utilitzen anualment Rodalies.
Matí de complicacions a la xarxa ferroviària catalana
L’anunci de la nova funció de l’aplicatiu de la Generalitat ha coincidit amb una nova jornada d’inciències en la circulació ferroviària. La més greu a la línia R2sud, a Vilanova i la Geltrú, però també a l’R3 i l’R4, i a la nostra, la línia R1. S’han registrat retards de com a mínim 15 minuts entre les estacions d’Arc de Triomf i Plaça Catalunya, en direcció a Barcelona. Adif ha informat que la causa de la incidència han estat uns cables paral·lels a la via que s’han despenjat, comportant un risc per a la circulació dels combois. La normalitat s’ha restablert a quarts d’onze del matí, una hora després de la incidència.