La Diputació de Barcelona comissaria una exposició sobre la reforma de l’ensenyament a la Segona República
L’etapa de la Segona República (1931-1939) destaca com una de les més progressistes i innovadores també en la plana educativa, amb el desplegament d’un pla que tenia per objectiu la creació d’una escola pública, unificada, laica, obligatòria, mixta i fonamentada en els valors de la solidaritat. Una mostra de la Diputació de Barcelona, amb el títol “L’escola, llum de llibertat”, revisa com es va fer front als principals reptes de la reforma de l’ensenyament en un període amb dèficit de places i de formació dels docents, i sobretot d’equipaments preparats per als nous corrents pedagògics. S’inaugura aquest mes de gener en quatre museus de la xarxa provincial, i el pròxim mes de març arribarà a Calella. Aquí també s’aprofitarà per exhibir una selecció d’objectes i documentació provinent del fons local i relacionats amb el paper de l’educació.
Al Museu Arxiu, l’exposició que es podrà visitar entre el 3 de març i el 23 d’abril portarà per títol L’Escola a Calella: un canvi de mentalitat a mig fer i mostrarà objectes i documentació de la col·lecció sobre l’ensenyament durant la Segona República.
Al marge dels elements propis de la història local, l’exposició L’escola, llum de llibertat que girarà per 17 museus de la xarxa de la Diputació de Barcelona treu a la llum nombrosos documents i objectes conservats als museus i arxius municipals, entre els quals pupitres, mapes, llibres, enciclopèdies, revistes, butlletins i llibretes escolars; així com, fotografies i plànols d’escoles, fotografies de mestres i grups escolars, expedients sobre la situació escolar dels municipis, nomenaments de docents, certificats d’arquitectes municipals, diplomes i catàlegs de mobiliari.