La CUP reclama un estudi amb dades objectives per saber si la Volta ha tingut retorn a Calella
Dades objectives i rigoroses. És el que reclama la CUP per avaluar l’impacte que ha tingut la Volta a la ciutat de Calella en les nou edicions que la cursa ha sortit d’aquí. I que això ajudi a determinar si la inversió feta està justificada “com ho faria qualsevol empresa privada”, ha exposat la portaveu cupaire, Núria Freixas. Diu que no es pot fer un balanç a partir de les suposicions o percepcions de l’empresariat o la ciutadania, segons els carrers o bars hagin estat més o menys plens.
Núria Freixas diu que és evident que gràcies a la Volta s’han pogut obrir més hotels i els restaurants han notat un augment de les reserves, però que l’anàlisi del retorn de la inversió s’ha de fer a partir de dades objectives.
La CUP sempre hem dit que amb qualsevol mesura turística, el primer beneficiat ha de ser el poble (…) L’ATC pot tenir la seva opinió, els restaurants o la gent, pel que percep; però l’Ajuntament, com a empresa pública que es gasta els diners, ha de tenir un estudi amb dades objectives per saber si la inversió té retorn.
La CUP recalca que l’equip de Govern Municipal té totes les eines a l’abast per encarregar aquest estudi i provar que la seva aposta per la Volta, o altres esdeveniments com l’IRONMAN, està justificada. Que si no ho han fet en els últims 9 anys és perquè no hi ha ha voluntat política, a diferència del que va passar amb la campanya turística “És Calella”. És l’espot que es va passar per mitjans de ràdio i premsa per publicitar la destinació local durant el passat estiu pandèmic. Freixas ha recordat que per aquest cas sí es va encarregar una auditoria, amb un cost de més de 15.000 euros.
La portaveu de la CUP diu que es desmarquen d’aquestes accions promocionals i d’estratègia turística perquè el seu model de ciutat va dirigit a potenciar l’esport de base.
L’error és crear una imatge de ciutat lligada a l’esport d’elit, amb la Volta i l’IM, abandonant la realitat de Calella. A Les Torretes i el Far hi ha circuits inclusius que estan molt abandonats. S’hi ha fet una inversió inicial i ara està deixat (…) Es treballa amb una imatge de Calella que no té base real al darrera.
La CUP ha llistat un total de set accions per rellançar el model turístic local. Per exemple, reconvertir el Museu del Turisme en un espai que faci una revisió de l’evolució històrica i econòmica de Calella; crear sectors naturals a la platja i un espai de lleure per a gossos; definir un cinturó verd per caminar i fer esport; millorar l’enllaç amb el Montnegre; i deixar el jaciment del Roser a vista.