La CUP demana dimissions per deficiències en el servei municipal de neteja i recollida de la brossa
Marina Juhé, de l’assemblea local de la CUP, ha demanat avui la dimissió del tinent d’Alcaldia Albert Torrent, com a màxim responsable polític del servei municipal de neteja viària i recollida de la brossa per les deficiències amb què es presta per part de l’empresa concessionària Urbaser. El partit cupaire ha difòs aquests dies per les xarxes un seguit de vídeos en què enumeren diversos casos en què, segons denuncien, no s’estaria complint amb el contracte. En una entrevista al programa La Ciutat, Juhé ha exposat que “sovint” els residus de la platja es barregen amb els de l’hospital i que tot plegat, sense haver-ne fet la selecció per fraccions, es porta a la planta incineradora de Mataró. A més, ha dit que encara no se’ls han comunicat les conclusions de l’expedient informatiu sobre el cas Las Vegas.
En aquest cas, Juhé ha defensat que la solució a les deficiències del servei de neteja viària i recollida de la brossa passa per municipalitzar-lo. A tot això, ha reclamat al tinent d’Alcaldia Torrent que assumeixi la seva responsabilitat i plegui.
Jo demanaria la dimissió del responsable de la regidoria. Estem pagant 2,5 milions d’euros perquè Calella estigui neta i no faci pudor d’orins. És responsabilitat de l’equip de Govern, que s’ho facin com vulguin. Jo municipalitzaria el servei; però hem de tenir un Ajuntament prou competent per tenir assegurats els serveis bàsics.
A través de les xarxes socials, la CUP ha donat a conèixer els resultats de la investigació que han fet sobre el servei que presta la concessionària Urbaser i que, segons denuncien, posa de relleu múltiples incompliments del contracte, entre d’altres qüestions, pels mitjans mecànics que s’han d’utilizar i per la recollida selectiva de la brossa. Marina Juhé ha posat l’exemple del tractament que es dona als residus que es dipositen als contenidors de la platja. Ha dit que “sovint” es recullen amb un vehicle que els transporta fins la nau i s’aboquen dins el camió que, durant la nit, passa per l’Hospital. Aquest és el seu relat:
Una vegada es porta a la nau, lluny de separar-se, s’aboquen a un altre camió més gran que fa el servei de la nit. Passa per l’hospital i, un cop a Mataró, com que és material infecciós, tot s’incinera.
Marina Juhé ha explicat que alguns ciutadans anònims els han traslladat aquestes “incidències” que ells posteriorment han pogut comprovar, en el marc de la investigació que han fet i ja van exposar en el Ple Municipal que va aprovar auditar els serveis d’Urbaser. Ha afirmat, a tot això, que el cas Las Vegas no seria “únic” i que, sobret aquest en concret, encara no disposen de les conclusions de l’expedient informatiu que es va obrir tant a l’hotel com a la mateixa empresa concessionària. Amb tot, la representant de la CUP denuncia que l’Ajuntament no els està facilitant l’accés a la informació que han reclamat.
No en sabem res. Hem demanat les incidències i si l’empresa ho registra, però no ens ho han donat. Si s’estigués fent malament s’hauria de registrar i activar el protocol. Això et dona força perquè les coses es facin ben fetes.
Segons la CUP, pel mal servei d’Urbaser, Calella presenta un aspecte decadent, amb carrers bruts i pudents, i contenidors poc cuidats. Diu el partit que aquesta percepció és compartida per la ciutadania.