La CUP Calella reitera la manca de transparència de l’actual govern
La CUP denuncia que el Govern Municipal entorpeix la tasca de fiscalització de l’oposició. En un comunicat fet públic en les últimes hores en dona exemples, a nivell d’instàncies o preguntes al Ple que no han estat ateses. Betu Comas, de l’assemblea local cupaire, assegura que no es tracta d’un fet aïllat sinó que és el resultat de la manca de transparència amb què actua l’executiu. Unes declaracions que es produeixen poques hores després que el regidor titular de l’àrea de Transparència, Soufian Laroussi, afirmés a Ràdio Calella TV que es compleix molt àmpliament amb els indicadors del segell InfoParticipa de la UAB.
Instàncies sense contestar, respostes incompletes que no responen el que es demana i preguntes del ple sense respostes són algunes de les queixes que el partit cupaire ha redactat en el seu comunicat. Betu Comas denuncia que aquesta manca de transparència impedeix al seu partit, i als de la resta de l’oposició, fer la seva feina. A més, destaca que aquest no és un fet aïllat i que fa molt de temps pateixen aquesta actuació per part del Govern de Calella.
Això que ens està passant ara no és un fet causal o d’ara mateix sinó que ens està passant tota aquesta legislatura i la passada. Per portar a terme la tasca que ha de portar cada partit que està a l’oposició, que és controlar que el govern faci unes bones obres i faci una bona feina. Hem de fiscalitzar i fer preguntes per tal de veure com està treballant el govern. Veiem que les respostes que ens donen, no tenen ni cap ni peus, no responen al que nosaltres estem preguntant o, bàsicament ni ens responen.
De fet, al·lega Comas, el seu partit va haver de recórrer, primer al síndic de greuges i, més tard, al GAIP, Comissió per la Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública. Tot i això, diuen que en molts casos continuen sense resposta, o que les que han rebut no tenen res a veure amb les preguntes.
Per aquesta mateixa raó han decidit transcriure fil per randa, en aquest comunicat, totes les instàncies sobre les quals van preguntar, i les respostes de l’Ajuntament, la majoria d’elles relacionades amb la neteja de Calella. D’aquesta manera, volen fer pública la manera d’actuar del govern envers la seva feina. A més, recorden que negar el dret a la informació, vulnera la llei de transparència.
El que hem cregut oportú és transcriure totes les preguntes i respostes que hem fet i que ells ens han donat, sense canviar res. Així la gent pot valorar si són adequades les formes del govern. Considerem que és un fet antidemocràtic perquè estan obligats a contestar les preguntes i estan vulnerant la llei de transparència.
El portaveu cupaire recorda que no són els únics que denuncien aquesta situació i que tant l’antic síndic municipal, com l’actual, també s’han queixat de la manera de procedir del govern. També destaquen una enquesta del dibaròmetre on un 54% dels habitants de la ciutat creuen que hi ha poca o gens de transparència a Calella.
Des de la CUP addueixen que tota aquesta feina que estan fent és per intentar que la situació millori. Tot i això, expressen que el govern continua en la mateixa línia i que estan «jugant brut».
Nosaltres estem fent la feina perquè millori. A partir d’aquí, de moment estem veient que no. Malgrat la feina que estem fent, continuen amb aquesta línia, veurem en el futur. Nosaltres esperem que ens responguin tot el que els hem demanat, que ja n’hi ha prou. Hi ha moltes preguntes en el ple que no ens han contestat, portaven moltes preguntes i instàncies sense respondre, és a dir, ja estaven jugant brut d’aquesta manera des de fa molt de temps.
Betu Comas adverteix que si la situació continua igual, tornarà a recórrer a l’actual síndica municipal, Natàlia Costa, amb qui ja han mantingut conversacions, i en cas que no prosperi tornarà a contactar amb el GAIP, per intentar solucionar aquesta situació.