La Corporació ha tramitat més de 1.200 baixes laborals per ingrés hospitalari
Els hospitals de Calella i Blanes van començar a desplegar a l’octubre de 2022 la gestió de les incapacitats temporals (IT) per ingrés des dels propis hospitals. Des d’aleshores, i fins a tancament del 2023, s’han tramitat 1.229 comunicats: 637 corresponen a la primera baixa produïda per l’ingrés i els 592 restants són comunicats de confirmació que es generen de forma automàtica si al cap de 7 dies el pacient encara continua ingressat. Es tracta d’un projecte impulsat pel Departament de Salut, que s’emmarca dins el Pla d’Enfortiment i Transformació de l’Atenció Primària i Comunitària (PeiTAPiC) i treballa amb l’objectiu de reforçar aquesta línia assistencial i desburocratitzar les seves tasques.
La mesura beneficia la població en edat laboral i el canvi permet agilitzar els processos, disminuir el nombre de contactes a l’atenció primària per gestions d’aquest tipus i millorar l’experiència del pacient i el seu entorn.
La baixa per incapacitat temporal la genera el propi hospital en el moment de l’ingrés, ja sigui de forma urgent com programada, a petició del pacient i a partir de la informació que es recull en aquell moment. D’aquesta manera, s’estalvien desplaçaments dels familiars al centre d’atenció primària per a gestionar-la. Si al cap de 7 dies –comptant des del primer dia que va faltar a la feina- el pacient encara continua ingressat, es genera un comunicat de confirmació de manera automàtica, el qual té una validesa de 14 dies. Tant la baixa com el primer comunicat es poden descarregar des de La Meva Salut. Els següents comunicats de confirmació s’han de tramitar des de l’atenció primària.